Majlis Pakatan Rakyat

Majlis Pakatan Rakyat
Cahaya Keadilan & Kemenangan Pasti Terbit ; Negara ini mesti berubah. Mungkin kita kalah dalam satu atau dua pertempuran, tapi saya yakin kita akan memenangi peperangan ini,"ANWAR IBRAHIM"

Wednesday, September 17, 2008

SIDANG TERGEMPAR PARLIMEN DI TOLAK ABDULLAH

Pakatan Rakyat hari ini mendesak Perdana Menteri, Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi mengadakan sidang tergempar parlimen untuk membahaskan usul undi tidak percaya terhadap pentadbiran beliau. Sidang tergempar itu perlu diadakan selewat-lewatnya pada Selasa depan (23 September 2008).
Desakan tersebut dibuat bersesuaian dengan Peraturan 11(3) Parlimen yang membolehkan sidang tergempar itu diadakan berdasarkan keadaan politik semasa.
Surat tersebut ditandatangani oleh Presiden PAS, Dato' Seri Tuan Guru Haji Hadi Awang, Penasihat DAP Lim Kit Siang dan Penasihat KeADILan Dato' Seri Anwar Ibrahim.
Perihal mengutuskan surat kepada Perdana Menteri itu disampaikan oleh Ketua Umum Pakatan Rakyat, Dato' Seri Anwar Ibrahim dalam sidang media yang diadakan dua hari selepas tarikh yang diuar-uarkan oleh beliau untuk mengambil alih kerajaan pusat.
Turut hadir dalam sidang media itu adalah Setiausaha Agung PAS, Dato' Kamaruddin Jaafar, Bendahari PAS Dr Hatta Ramli, Naib Presiden KeADILan Azmin Ali, Ketua Penerangan KeADILan Tian Chua dan beberapa pemimpin lain.


PM Tolak Sidang Tergempar Parlimen
Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi hari ini menolak desakan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim supaya Parlimen mengadakan sidang tergempar untuk membahaskan usul tidak percaya terhadap kerajaan."Saya tidak nampak keperluannya kerana Parlimen akan bersidang selepas Ramadan," katanya kepada pemberita selepas mesyuarat Majlis Tertinggi di PWTC hari ini.Parlimen dijadual bersidang semula pada 13 Oktober depan.Awal hari ini, Anwar berkata, beliau telah menghantar surat kepada Abdullah supaya mengadakan sidang tergempar Parlimen bagi membahaskan usul tidak percaya terhadap kepimpinannya.Katanya, beliau telah membuat permohonan rasmi meminta supaya diadakan sidang tergempar Parlimen untuk membahaskan usul tidak percaya terhadap kepimpinan Abdullah, selewat-lewatnya pada 23 September.Abdullah juga bekata beliau tidak mempunyai rancangan untuk menggunakan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) "terhadap Anwar atau sesiapapun".Abdullah kini berdepan dengan usaha Anwar untuk mengambil alih kuasa melalui penyertaan ahli-ahli parlimen BN yang akan melompat menyertai Pakatan Rakyat.- ULASAN : Dolah mana nak lepas.... sebab dia tahu, semua orang tak suka dia!!! Namun, Dolah lupa.... Beliau pun pernah angkat sumpah jadi Perdana Menteri sebaik sahaja keputusan pilihanraya ke-12 pada 8 Mac diumumkan!!! Dolah perlu ingat, tanpa sidang parlimen pun, Anwar dan Pakatan Rakyat boleh membawa perkara ini kepada Majlis Raja-raja Melayu...... Wartawan bertanya Anwar, Pak Lah tak percaya kepada Anwar dan ada ahli parlimen UMNO yang melompat. jawab Anwar, Kalau tidak percaya adakan sidang parlimen tergempar! Ulasan kami sebagai rakyat Malaysia, Jika Pak Lah sebagai perdana menteri yang berwibawa dan tidak berbohong dan ingin meningkatkan imej UMNO dan Imej dia sendiri, Kenapa tidak lakukannya. Adakan siaran langsung sidang parlimen tergempar. BUAT UNDIAN SIAPA YANG SOKONG BN DAN PAKATAN RAKYAT...supaya RAKYAT MALAYSIA TAHU SIAPA YANG BERBOHONG, SAMAADA ANWAR ATAU PAK LAH.... Jika Pak LAh berdolak-dalik atau flip-flop..Nak guna ISA... dan sebagainya ... aku yakin Anwar dipihak yang benar.... Dan Pak LAh kenalah buktikan bahawa Anwar berbohong... Janganlah kata saja tapi habukpun tarak... Saya bimbang kalau Pak Lah tidak buat begitu sikit masa lagi orang akan kata Pak Lah gila Kuasa, sebab dah tak cukup majoriti diparlimen masih nak memegang kuasa. Ianya bolehlah diibaratkan dah kalah 4- 3 dalam perlawanan bola sepak tapi dia kata dia menang walupun dia dapat 3 gol saja... kami pun desak jugak Abdullah, apa yg nak ditakutkan kiranya MP masih bersama2 Paklah. malu betul , Abdulah sebagai ahli Umno, keputusan yang senang nipun perdana menteri tidak tahu nak lakukan... jika dia benar Anwar berbohong. Sebab isu ini isu besar... Kita mahu lihat jika Pakatan Rakyat keluar dewan dengan malu tidak tahu nak letak dimana atau sebaliknya Umno yang malu.... Beri pandangan saudara...

1 comment:

Anonymous said...

buat pak lost......lu bolehh tolakk selagi mana lu boleh tolakk...last2 lu kena tolak jugakkk oleh rakyat..anak lu tolak..menantu lu tolakkk..berapa byk tolak laaa....gua rasaa la kann...dalam senarai 31 MP yg nk lompat tuuu mesti ada nama menantu kotttt...konpomm pak lostt pengsannn kalau tgk senarai nama tu..patutla DSAI tak nak bagitau pak lahh awai2 takut nanti pak lost kena heart attack....dialog pak lost bila tgk senarai MP lompat ""si KJ ni bukannya anak menantu aku...tapi ANAK HANTUUUU"".....kuikuikuikui.....