Majlis Pakatan Rakyat

Majlis Pakatan Rakyat
Cahaya Keadilan & Kemenangan Pasti Terbit ; Negara ini mesti berubah. Mungkin kita kalah dalam satu atau dua pertempuran, tapi saya yakin kita akan memenangi peperangan ini,"ANWAR IBRAHIM"

Thursday, September 11, 2008

Parti Gabungan BN N9 Makin Pupus Dan Hilang Kepercayaan



Thursday, September 11, 2008

Cemas Lagi Mohamad Hasan
Sudahlah 16 September semakin hampir, target PR bukan hanya untuk menawan Putrajaya tetapi juga Pejabat Menteri Besar Negeri Sembilan yang dilihat sudah semakin hampir. Dan yang pastinya juga tidur Mohamad Hasan tidak lagi senyenyak dahulu apabila kini pemimpin-pemimpin BN di peringkat akar umbi pula sudah mula beralih arah. Ugutan-ugutan pemimpin BN nyata tidak menakutkan lagi rakyat yang berani membuat perubahan. Syabas kepada PPP, MCA dan MIC di semua bahagian di Negeri Sembilan.29 pemimpin BN di NS sertai PKR Malaysiakini Seramai 29 pemimpin cawangan dan bahagian parti komponen Barisan Nasional (BN) termasuk seorang timbalan ketua bahagian Parti Progresif Penduduk (PPP), telah menyertai PKR Negeri Sembilan hari ini.Seramai 19 pemimpin PPP di peringkat dewan undangan negeri (DUN) di Parlimen Teluk Kemang, yang diketuai oleh timbalan ketua bahagian PPP Teluk Kemang, S Karupusammy, menyerahkan borang keahlian kepada pengerusi PKR Negeri Sembilan, Datuk Kamarul Baharin Abas dalam satu majlis di Seremban pagi tadi.Turut menyertai PKR hari ini ialah tujuh pemimpin cawangan dan ahli jawatankuasa (AJK) MCA bahagian Seremban, Teluk Kemang, Jempol dan Kuala Pilah.Selain mereka, tiga AJK cawangan Pemuda Umno di Rembau dan Kuala Pilah, turut berbuat demikian.Setiausaha PKR Negeri Sembilan, Sabaruddin Mohd Yassin berkata, parti itu mengalu-alukan kemasukan mereka bagi menguatkan kedudukan parti itu di negeri tersebut."Kita mengamalkan sikap tangan terbuka dan menggalakkan sesiapa sahaja untuk menyertai PKR."Kemasukan Karupusammy penting kerana kekuatan PPP Negeri Sembilan ialah di bahagian Teluk Kemang."Berikutan itu, kita menjangka sebahagian besar daripada 2,000 ahli PPP Teluk Kemang, akan menyertai PKR tidak lama lagi," katanya.Beliau berkata, berdasarkan pengakuan pemimpin berkenaan, lebih ramai ahli ketiga-tiga parti komponen BN itu akan menyertai PKR.Sabaruddin berkata, kemasukan ahli Umno melalui bahagian PKR di Negeri Sembilan amat menggalakkan."Jumlahnya ramai sehingga membimbangkan pemimpin Umno termasuk Menteri Besar Datuk Seri Mohamad Hasan," katanya.

Wednesday, September 10, 2008

Apabila Mohamad Hasan Dah Mula Gelabah
Kenyatan akhbar Utusan hari ini cukup membuktikan bahawa Menteri Besar Negeri Sembilan mula gelabah dan cuak dengan cakap-cakap kedai kopi bahawa terdapat Adun-adun BN yang akan menyertai Pakatan Rakyat. Ugutan untuk membubarkan Dun Negeri Sembilan membuktikan BN tidak sanggup menghadapi kenyataan negeri ini bakal menjadi negeri keenam kerajaan PR. Ugutan ini juga dilihat sebagai balasan kepada wakil-wakil BN yang hendak menyertai Pakatan. Mohamad Hasan harus fikir dua kali, jangan terlalu yakin untuk untuk menawan kembali kerusi-kerusi PR. Terlupakah beliau tragedi BN di Permatang Pauh?Negeri Sembilan akan bubar DUN
Utusan Sidang media dihadiri oleh YB Dato Kamarul Baharin Abbas,Pengerusi Perhubungan keADILan Negeri Sembilan, Sabarudin Yasin, Setiausaha Perhubungan keADILan Negeri Sembilan, YB Chai Tong Chai, Timbalan Pengerusi Perhubungan dan selain dari cheGuBard sendiri selaku MPT keADILan.Sekurang kurangnya 7 cawangan MCA akan terbubar, 12 cawangan PPP juga akan terbubar dan menyebabkan PPP NS lumpuh. Kekuatan Umno juga sudah mula goyah kerana ramai pimpinan 'grassroot' Umno juga telah bersama keADILan. Ada antara mereka ialah golongan profesional dan pemimpin Belia serta NGO peringkat Nasional. Mengulas ugutan Menteri Besar Negeri Sembilan yang juga Pengerusi Bn Negeri Sembilan yang akan membubarkan DUN jika keadaan politik goyah dan ada ADUN yang melompat.keADILan Negeri Sembilan amat kesal dengan ugutan Mohamad yang jelas menghina DYMM SPB Yang Di Pertuan Besar Negeri Sembilan kerana bagindalah yang berkuasa membubarkan DUN bukan Mohamad. Persoalanya adakah Mohamad tidak faham undang -undang tubuh negeri atau dia terlalu panik sehingga mengeluarkan ugutan itu ?Kenyataan Mohamad yang begitu yakin akan merampas semula 15 kerusi PAKATAN kerana baginya kemenangan PAKATAN hanya kerana masalah dalaman BN seolah memperlekehkan kebijaksanaan rakyat Negeri Sembilan. Banyak kenyataan Mohamad sebelum ini juga memperlekehkan kehadiran 15 orang ADUN PAKATAN dalam DUN dan mengangap ia memberikan masalah kepada kerajaan negeri.Sekarang keADILan mencabar jika benar Mohamad berani 'anak jantan dalam politik', sila mengadap Istana Negeri Sembilan persembahkan kepada Banginda Yang Di Pertuan Besar Negeri Sembilan untuk dibubarkan DUN agar membolehkan pilihanraya diadakan semula. Bagi keADILan dengan keangkuhan berterusan kerajaan BN khususnya di Negeri Sembilan, dengan kebangkitan rakyat serta kempen berterusan memperjuangkan dan membela rakyat leh PAKATAN, keADILan yakin jika diadakan Pilihanraya DUN Negeri Sembilan, PAKATAN bakal merampas sekurang kurangnya 20 kerusi dan akan memerdekan kedaulatan rakyat negeri ini. ULASAN: 2 orang Wakil Rakyat Parti Gabungan BN yg di lantik sebagai exco di DUN N9 di wakili oleh MCA dan MIC. Besar kemungkinan mereka juga akan turut menyertai PAKATAN RAKYAT dlm tempoh yg secepat mungkin. Mana mungkin akan terus bersama BN memandangkan rumah sendiri telah roboh untuk tempat berteduh dan mengadu. Mereka tidak sanggup di jadikan sasaran tempat melepaskan kemarahan UMNO akan tindakan keberanian beberapa cawangan Parti mereka yg telah di bubarkan. Masa yg cukup terbaik kepada semua penggerak PR untuk mendampingi saki baki BN dengan menerangkan agenda keadilan negara dan kesyumulan ISLAM. Maki hamun dan dendam bukanlah semangat PR.
N. Sembilan bakal dapat Menteri Besar baru?Dilulus terbit pada Saturday,
September 13 @ 14:50:17 MYT Oleh AMKNS"Adakah berita ini benar atau sekadar khabar angin (rumour , rumour) ? Kita tengoklah nanti. Ada yang kata Negeri Sembilan akan dapat Menteri Besar baru dalam masa terdekat. Dengar cerita dia ni amat rendah diri (very low profile). Disenangi di kalangan ahli UMNO dan Pakatan Rakyat , kerana dalam ceramahnya jarang kedengaran dia menghentam mana-mana pihak secara terbuka. Dengar cerita dia ni tiada kepentingan adik beradik atau anak beranak dalam kerjaya politiknya atau dalam apa-apa projek pembangunan negeri. (Gambar - akan tersingkir?) Siapakah orangnya ? Berita ini benar atau khabar angin ? Apakah BN khususnya UMNO Negeri Sembilan akan menafikan khabar angin ini , jika ianya khabar angin ? Walau apapun kalau Negeri Sembilan dapat Menteri Besar baru , orang Melayu di kampung-kampung terutamanya di Palong , Klawang , Gemas , Gemencheh , Senaling , Kota , Seri Menanti , Jempol , Johol yang masih ramai menyokong UMNO tak perlu risau kerana Menteri Besarnya tetap orang Melayu dan bukan dari ADUN DAP, PKR atau PAS yang sedia ada katanya. "

No comments: