Majlis Pakatan Rakyat

Majlis Pakatan Rakyat
Cahaya Keadilan & Kemenangan Pasti Terbit ; Negara ini mesti berubah. Mungkin kita kalah dalam satu atau dua pertempuran, tapi saya yakin kita akan memenangi peperangan ini,"ANWAR IBRAHIM"

Monday, September 15, 2008

Debaran Malam Kemerdekaan Malaysia




Monday, September 15, 2008

HOTT!! Anwar Buat Pengumuman Penting Esok!!
Esok adalah saat dan hari yang amat dinantikan. Tidak sampai 6 jam lagi kita akan memasuki 16 September tarikh yang amat merimaskan Pak Lah dan BN sejak 6 bulan lepas. Apakah esok sinar dan sang suria yang diimpikan segenap rakyat Malaysia menjadi kenyataan. Sehari dua ini Anwar dan pemimpin Pakatan Rakyat lain terutama pemimpin PKR menyatakan kemungkinan 16 September kerajaan baru tidak dibentuk namun pelan peralihan tetap berjalan di atas landasan betul. Ramai sahabat-sahabat sebenarnya tidak sabar-sabar hendak mengetahui perkembangan terakhir isu ini. Kata mereka, kalau boleh mereka nak pusingkan jarum jam supaya berjalan dengan pantas jadi cepat mereka sampai ke destinasi 16 September. Namun esok tetap akan ada dan kita akan sampai juga. Seperti yang dinyatakan tadi riak dan bayangan ke arah pembentukan kerajaan baru jelas. Mstar melaporkan bahawa kenyataan ini ada benarnya di mana riak dan bayangan mula kelihatan apabila petang ini Ketua Penerangan PKR, YB Tian Chua berkata Penasihat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim dijadual akan mengumumkan butiran lanjut sasaran mereka termasuk jumlah Ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) telah menyatakan hasrat untuk menyertai Pakatan Rakyat, esok.Antara lain kata beliau, Anwar akan mengumumkan bahawa lebih 32 Ahli Parlimen BN telah mempersetujui untuk masuk Pakatan Rakyat. Malam ini Pakatan Rakyat mengadakan sambutan Hari Malaysia sempena pembentukan Malaysia di Kelana Jaya. Bagaimanapun menurut Tian Chua, Anwar tidak akan membuat sebarang kenyataan mengenai pembentukan kerajaan baru malam ini. Sementara itu, Naib Presiden (PKR), Datuk Dr. Jeffrey Kitingan ketika dihubungi berkata, beliau yakin satu kejutan akan berlaku di Sabah mengenai beberapa orang Ahli Parlimen BN yang akan menyertai parti menyertai Pakatan Rakyat. Jeffrey juga berkata Pakatan Rakyat amat berhati-hati dalam Perkara penting begini sebab itu ianya mengambil sedikit masa. Pelan sasaran 16 September Pakatan Rakyat yang berusia enam bulan akan menjadi realiti esok?Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim dijadual akan mengumumkan butiran lanjut sasaran mereka termasuk jumlah Ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) telah menyatakan hasrat untuk menyertai Pakatan Rakyat, esok (bukan malam ini).
Perkara tersebut disahkan oleh Ketua Penerangan PKR, Tian Chua ketika dihubungi mStar Online sebentar tadi.
Sumber Berita:MSTAR

KEJUTAN MAHA DAHSYAT AKAN BERLAKU MALAM INI

Sesuatu yang tidak terduga oleh pengampu Pak Lah apabila Anwar Ibrahim akan mengumumkan ahli BN yang akan menyertai Pakatan Rakyat pada akhir ucapan beliau malam ini yang menyaksikan keesokannya akan berlaku perubahan kerajaan BN ke Pakatan Rakyat. Semua ahli BN akan keluar dari "persembunyian" apabila Anwar umumkan nama mereka malam ini. Kenyataan Anwar sebelum ini yang mengatakan bahawa beliau terpaksa menunda tarikh asal ke tarikh baru adalah strateginya untuk melekakan pemimpin BN yang terus dibuai mimpi agar mereka tidak terlalu menumpukan perhimpunan pada malam ini. Strategi pertama Anwar telah berjaya apabila beliau mengeluarkan kenyataan yang kononnya perubahan kerajaan tidak berlaku esok membuatkan Polis meluluskan permit perhimpunan pada malam ini dan seterusnya kejutan "istimewa" akan berlaku pada malam ini. Perhimpunan Perdana Sambutan Hari Malaysia By Anwar Ibrahim Pakatan Rakyat bersama dengan Kerajaan Negeri Selangor akan menganjurkan Perhimpunan Perdana Sambutan Hari Malaysia pada 15 September (Isnin) di Stadium MBPJ Kelana Jaya, Selangor, bermula dari jam 7 malam. Program bermula dengan Majlis Buka Puasa, Solat Maghrib, Isya, Tarawikh dan diikuti dengan ucapan pemimpin Pakatan Rakyat. YB Lim Kit Siang dan YB Tuan Guru Dato’ Seri Hadi Awang akan menyusul selepas Solat Tarawikh di lapangan stadium. Program kemuncak adalah perutusan YB Datuk Seri Anwar Ibrahim sempena Hari Malaysia 16 September. Pihak polis Selangor telah meluluskan permit. Semua dijemput hadir. Sumber Berita: Pejabat Datuk Seri Anwar Ibrahim reformasi Mon Sep 15, 2008 12:30 pm

No comments: