Majlis Pakatan Rakyat

Majlis Pakatan Rakyat
Cahaya Keadilan & Kemenangan Pasti Terbit ; Negara ini mesti berubah. Mungkin kita kalah dalam satu atau dua pertempuran, tapi saya yakin kita akan memenangi peperangan ini,"ANWAR IBRAHIM"

Friday, September 12, 2008

ISA Untuk Raja Petra Bagi Menutup Kes Najib



Pendedahan dengan akuan bersumpah kes pengelibatan model Monggolia oleh Raja Petra suatu ketika dulu, cukup menakutkan Najib. Mahkamah sepatutnya memanggil Raja Petra dan Najib untuk di dengar dan di adili dlm perbicaraan. Perbicaraan model ini yg masih berjalan, hanya banyak berkisar kepada siapa pembunuh tetapi tidak pernah membicarakan kenapa dianya di bunuh. Bala, penyiasat persendirian Razak Baginda, turut membuat akaun bersumpah kerana membuat pandangan bahawa perjalanan kes ini terlalu banyak yg tempang. Saksi2 yg paling utama tidak pernah lansung di panggil untuk tampil memberi penerangan. Terlalu ramai kambing hitam yg di cipta untuk mengalihkan pandangan dari di ketahui masyarakat umum akan duduk perkara yg sebenar. Akaun bersumpah tersebut, turut menyebut nama2 seperti Isteri Najib Rosmah dan Pakar bom. Bala masih ada menyimpan rekod sms Najib dan mendakwa ada cukup bukti, pada hari penangkapan Razak Baginda, Najib pernah menghantar SMS kepada Razak Baginda untuk mententeramkan Razak Baginda dgn memberi jaminan akan menyelesaikan kes ini, bersama dengan Ketua Polis Negara. Maka kini, akta ISA di gunakan untuk Raja Petra dgn alasan dakwaan artikelnya yg menghina Rasul dan sensitifiti umat Islam. Berlainan pula, dgn seorang provokasi dari Bukit Bendera dicipta untuk menimbulkan pergaduhan antara kaum dengan harapan peristiwa huru hara 13 May 1969 berulang. Ini memudahkan kerajaan BN mengistiharkan MAGERAN dan merampas semula 5 negeri yg di kuasai oleh PAKATAN RAKYAT. Rakyat sudah cukup faham akan agenda muslihat ini dan tidak pernah melayan isu2 perkauman ini di tiup dan di mainkan semula. Bagi menutup malu, Abdullah hanya mengantung 3 tahun keahlian UMNO nya. Kenapa tidak di tangkap bawah akta ISA. Sebab, dia UMNO. Sila rujuk peristiwa 1987 penangkapan beramai2 pemimpin2 Pembangkang dlm Operasi Lalang. MCA dan UMNO yg bergaduh dlm isu pendidikan. Kenapa pula pembangkang yg kena ISA.
UMNO/BN AKAN "ISA"KAN MUSUHNYA SAHAJA Friday, September 12 @ 18:08:25 "Utusan malaysia, atau sebutan Arabnya "Rasul Malaiziya" memaparkan Berita hari ini bahawa Raja Petra ditangkap dan ditahan mengikut ISA. Kandungan beritanya adalah seperti berikut;KUALA LUMPUR 12 Sept. — Penulis blog, Raja Petra Kamarudin ditahan mengikut Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) tengah hari ini.Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Syed Hamid Albar ketika mengesah penahanan itu, berkata, tindakan itu terpaksa dilakukan setelah diyakini Raja Petra boleh mengganggu dan mengancam keselamatan dan ketenteraman awam
“Raja Petra ditahan di rumahnya pukul 1.10 tengah hari di bawah Seksyen 731 Akta Keselamatan Dalam Negeri,” katanya ketika dihubungi di sini hari ini Syed Hamid berkata, tindakan itu diambil setelah pelbagai kenyataan dibuat oleh Raja Petra dalam laman blog Malaysia Today termasuk yang terbaru yang didakwa menghina Islam dan Nabi Muhammad (SAW) “Kita telah banyak kali memanggil dan menasihatkan beliau berikutan kenyataannya namun beliau masih terus menulis hingga boleh menimbulkan ancaman,” katanya. - Bernama Komen:
Benarkah kerana hina islam itu yang menjadi punca Raja Petra di"ISA"kan? Kalau begitu, kenapa tidak "ISA"kan Dr Mahathir yang pernah hina janggut nabi? Kenapa tidak "ISA"kan Astora Jabat yang pernah menghina islam? Dan isunya adalah sama, iaitu isu tudung.
Kalau kerana pelbagai articlenya yang kononnya mengganggu dan mengancam keselamatan dan ketenteraman awam. Mengapa tidak ISAkan Ahmad ismail yang mempertahankan kenyataannya yang berbau perkauman, sehingga menyebabkan orang-orang cina marah. Bukankah itu mengganggu dan mengancam keselamatan dan ketenteraman awam?
Kesimpulannya; UMNO/BN akan ISAkan sesiapa sahaja yang melawannya. Tetapi, disebabkan tiada isu yang hendak menjadi alasan, maka dia senyapkan dahulu. Tetapi, apabila ada isu, mereka pun menjadikannya sebagai alasan untuk ISAkan orang tersebut. Inilah yang sedang dihadapi oleh Raja Petra, walaupun kesalahan yang agak sama juga telah dilakukan oleh pengikut UMNO/BN, seperti Ahmad Ismail, Mahathir dan Astora Jabat. Dalam komen ringkas ini, ingatlah pesanan Rasulullah SAW yang bersabda; إِنَّمَا أَهْلَكَ الَّذِينَ قَبْلَكُمْ أَنَّهُمْ كَانُوا إِذَا سَرَقَ فِيهِمْ الشَّرِيفُ تَرَكُوهُ وَإِذَا سَرَقَ فِيهِمْ الضَّعِيفُ أَقَامُوا عَلَيْهِ الْحَدَّ وَايْمُ اللَّهِ لَوْ أَنَّ فَاطِمَةَ بِنْتَ مُحَمَّدٍ سَرَقَتْ لَقَطَعْتُ يَدَهَا Maksudnya; "Sesungguhnya telah binasa orang-orang sebelum kamu, kerana mereka meninggalkan (tidak melaksanakan hukuman) kepada orang-orang mulia mereka yang mencuri. Tetapi, apabila orang-orang lemah mereka mencuri, mereka laksanakan hukuman terhadapnya. Demi Allah, sekiranya Fatimah binti Muhammad mencuri, nescaya Aku akan potong tangannya" Sekian

No comments: