Majlis Pakatan Rakyat

Majlis Pakatan Rakyat
Cahaya Keadilan & Kemenangan Pasti Terbit ; Negara ini mesti berubah. Mungkin kita kalah dalam satu atau dua pertempuran, tapi saya yakin kita akan memenangi peperangan ini,"ANWAR IBRAHIM"

Monday, September 8, 2008

Restoran Dataran Jemapoh di buka Hari ini.


Sejak PRU 12 lagi, jentera2 reformis selalu berkumpul sambil berbincang2 dan melepaskan lelah di Gerai Awe Simpang masuk ke Taman Jemapoh Indah. Sejak itu juga, unggutan sering di terima oleh empunya Gerai (AWE) sebagai gerai pembangkang. Ketakutan yg cukup ketara oleh pemimpin UMNO kawasan ini telah mendesak Awe supaya menutup gerai tersebut dan berura2 akan di ambil tindakan oleh MDKP dgn menarik lesen perniagaan beliau. Begitulah ceteknya pemikiran UMNO, hingga gerai makanan yg sudah tentunya akan dikunjungi oleh pelbagai lapisan masyarakat UMNO, PKR, PAS, DAP malah orang BN sendiri di politikan. Agaknya Gerai yg selalu mengibarkan bendera BN (UMNO) sahaja yg patut di beri keutamaan . Kami membayangkan, semangat dan sokongan sepatutnya di beri keutamaan terutamanya ini adalah tempat lahirnya Ahli Parlimen KP berjawatan Tim Menteri (Hassan Malek). Jemapoh dahulunya pudar dan malap, Deretan kedai yg sebahagiannya cuba dimiliki oleh orang2 UMNO, tidak mampu untuk melahirkan suasana yg menarik dan ceria. Kini. cuba sama2 kita perhatikan, deretan kedai tersebut telah menghidupkan satu mercu kegemilangan Kampung Jemapoh dengan pasarana yg akan di kemaskinikan dengan semangat gotong royong. Kami tidak sombong dengan unggutan bantuan UMNO, umpan inilah bakal mengheret kami menjadi jumut dan tidak beretika. Kami akan bersama2 membina satu mercu kemerdekaan dgn bakal lahirnya DATARAN ILMU DAN ISLAH di Taman Jemapoh Indah ini suatu hari nanti. Hari ini saudara kita, di atas idea dan sokongan para reformis2 telah dengan berani membuka satu lagi tempat masyarakat setempat dan bagi tetamu2 luar berehat sambil bersantai di Restoran Dataran Jemapoh. Syabas dan Tahniah. Sama2lah kita meneruskan sokongan kepada saudara2 kita ini, agar unggutan BN selama ini adalah semangat untuk kita meneruskan agenda kemasyarakatan.

1 comment:

PR Juasseh/Jemapoh said...

TERIMA KASIH KEPADA SEMUA MASYARAKAT KHUSUSNYA SEKITAR JEMAPOH,DIATAS SOKONGAN MORAL KEPADA SAYA UNTUK MEMBERI PERKHIDMATAN KEPADA PELBAGAI LAPISAN MASYAKAT, YANG PELBAGAI FAHAMAN POLITIK DAN PELBAGAI PANGKAT. SAYA JUGA BERPUAS HATI KERANA DAPAT MEMBERI PELUANG PEKERJAAN KEPADA PEMUDA2 YANG BANYAK MENGANGGUR. TAPI SAYA TIDAK MENYALAHKAN PEMUDA2 DISINI KERANA SEPANJANG IA MEMBANTU SAYA, APA YANG SAYA TENGOK, IANYA TIDAK PERNAH DIDEKATI OLEH KETUA PEMUDA DI SINI DAN MENANYAKAN APAKAH PELUANG YANG BOLEH DIBERIKAN KEPADA PEMUDA YANG BANYAK MENGANGGUR.KITA HARUS INGAT, SEKIRANYA SEMUA PEMUDA DIKAMPUNG INI BERHIJRAH KEBANDAR, APAKAH YANG TINGGAL DIKAMPUNG KITA, SIAPAKAH YANG BOLEH MENJAGA KAMPONG KITA. CUBA ANDA FIKIRKAN?.KALAU KITA LIHAT KG.PADANG LEBAR KE TENGKEK BERAPA BANYAK RUMAH TIDAK BERPENGHUNI, DIBIARKAN USANG, ADA RUMAH YANG DIDIAMI OLEH IBU TUNGGAL BERSEORANGAN. PERNAHKAH YB KITA MEMIKIRKAN MASALAH ITU. JADI MASYAKAT DIKAMPONG INI AKAN MENJADI KAMPONG YANG SUNYI SEPI. LILLAHITAALA SAYA KATAKAN APA YANG SAYA BUAT DIKAMPUNG INI ADALAH UNTUK MENAIKKAN EKONOMI DAN MEMERIAH KG INI DEGAN PELBAGAI AKTIVITI. ITU SAJA YANG BOLEH SAYA KOMEN PADA HARI INI.