Majlis Pakatan Rakyat

Majlis Pakatan Rakyat
Cahaya Keadilan & Kemenangan Pasti Terbit ; Negara ini mesti berubah. Mungkin kita kalah dalam satu atau dua pertempuran, tapi saya yakin kita akan memenangi peperangan ini,"ANWAR IBRAHIM"

Saturday, September 6, 2008

Menghitung Hari....countdown already began..


Salam....hari ni hari minggu...tapi aku kerja..semalam kerja..hari ni pun kerja....aduhhh...bosan sungguh....entah bila timenya aku nak rehat bersama family..tapi takpe laa...cari makan punya pasal....sambil kerja sambil menghitung hari.....hari ni 6/9/08....tinggal lagi 10hari lagi insyaALLAH akan berlaku perubahan besar di bumi Malaysia ini...malam semalam masa lepas terawikh dok depan TV nonton Astro Ria cerita "LIANG LAHAD".....dalam dok tgk citer mcm ni...aku pun terfikir walau sehebat mana pun kita di dunia ni....walau kemana pun kita lariii....walau kemana pun kita pergi "bercuti sambil belajar kat obersea" tapi ketentuan ALLAH tiada siapa yang boleh menghalang...matinya kita tidak lewat sesaat dan tidak juga lebih sesaat....akan ke liang lahad juga kita semua......adapun baiknya kita...jahatnya kitaa...atau 50/50...semuanya akan ke sana jua...sehingga bapak aku yang baru balik dari tadaruss kagum dengan cerita ini....bapak aku siap merceramah lagi kat aku dengan adik-beradik yang lain...jaga diri dan keluarga dengan baik.....jangan terlalu mingikut jiwa muda dengan arus politik yang penuh dengan fitnah dan tohmahan.....((aitt macam perli aku jerr))...tapi aku dengar je laa org tua dah ceramah.....mana yang baik akau jadikan tauladan....sebenarnya bapak aku ni adalah bekas tentera....emak akau pulak suri rumah.....aku kadang2 merajuk jugak sebab bapak aku selalu nasihatkan aku supaya jangan terlalu aktif sangat dalaam kancah politik....aku ckp aku ni bukannya ada mempunyai cita2 yang tinggi dalam politik....cuma aku perlu menilai yang mana baik dan buruk dalam dalam politik hari ni....so aku ikut la fahaman yang "makkal sakthi"....sebab aku tau 10hari lagi negara ini akan bertukar....lagipun aku ni suka berkawan dengan semua orang tanpa mengira fahaman politik......yg penting apa yang betul itu aku sampaikan kepada semua orang....tu jer.....dalam pada aku hari2 mengadap komputer...tak sedar jam dah menunjukkan pukul 10am....aku nak rehat kejap...nanti aku sambung lagi....adios....

2 comments:

GUA64 said...

Bro Mizan.... dlm maso yg samo, mlm tadi kami berkumpul kek opis Jomapoh. Dan Suli pun ado samo. Dah lamo tak tengok dio. Pueh gua call2 sobolum ini, ghupo2 eh domam pomatang pauh dah monyorang sobuah ghumah. Coghito 16 sept ni, dn lopeh monang pomatang pauh ni, ghamai boto geng2 kito yg ghobah. Agak eh sobolum nak ghaso kerajaan baghru ni, sumo eh kono ponyucian dulu dosa2 maso dlm hidup dlm UMNO dulu. Pakteh, Eddy, shidee, Hj leman, Bg Rahman taxi, Suli, Helmi. Sumo eh lopeh kobeh dari domam Pomatang Pauh. Wah... pagi ni,gua tengok Blog kito ni botambah cantik, makin ari makin lawa lak, Kalau lah camnilah somangat geng kito, bolum sompek jadi kerajaan, kito dah mulo ghaso poghubahan minda amat ponting. Tak payah nak di sogok2 ngan gulo2 Hasan Malek. Jomapoh ni, 1998 dulu, maso mulo2 Anwar kono kelentong kek atok Mahader. 2 oghang yo yg boghorak. Pak teh leko cari buloh bondero, gua lak sibuk dgn meting dan dapek maklumat terkini. 2004, dah mulo ghamai, Gruup Ust Muhidin ngan ipar duai eh dak mulo bukak markaz, Gruup Burn dah mulo moncolah2 bagi idea. Ujang Katek lak, setiap minggu balik dari KL bawak risalah. Makin ari makin moriah. 2008 Bagai kemuncak sobagai parti pobangkang akan boakhir. Sokarang ini, kito dah ado pojabat, biro2 dan insyaallah lopeh ni kito susun dgn pendidikan, khidmat masyarakat. Padang futsal, dan kodai makan Dataran Jomapoh lak akan di bukak sinen ni. Biar lah oghang2 UMNO ni di buai ngan angan2. Dah biaso di suap dongan subsidi. Bango boto kok dapek molokap dongan Hassan Malek. MOTO UMNO " Tak kan boghorak sosuatu zarah tu molainkan dongan bodek dan duit ku" Kito samo2 lah susun semulo kampung ni yg dah lamo bona tobiar. Dapek lak lopeh Toraweh ni, kito cubo rancang kojo2 opis, kojo2 parti, program2 tarbiah. Kito cubo isi maso2 lapang kito dongan lobeh bokosan. Macam blog ni. Makin lamo makin cangih.

mas_2ez said...

AKU DILAHIRKAN OLEH UMNO
AKU DIBESARKAN OLEH PAS
TAPI TERDIDIK DIRI INI OLEH KEADILAN.............

TRANSFORMERSS......EEKKKEKEKE OOKKK OKKK.....

HAHAHAHAHAAA.....