Majlis Pakatan Rakyat

Majlis Pakatan Rakyat
Cahaya Keadilan & Kemenangan Pasti Terbit ; Negara ini mesti berubah. Mungkin kita kalah dalam satu atau dua pertempuran, tapi saya yakin kita akan memenangi peperangan ini,"ANWAR IBRAHIM"

Sunday, August 23, 2009

Ku Li Akan Masuk PR ???


Berita tentang Ku Li akan bersama PKR atau mana-mana parti Pakatan bertiup kencang sekarang. Tengku Razaleigh Hamzah Ahli Parlimen Umno Bn Gua Musang ini, pernah berhempas pulas mempertahankan perlembagaan negara yang sewaktu itu tercetusnya krisis raja-raja Melayu dan Mahathir.

Mantan Menteri Kewangan dan juga bekas President Parti Semangat 46 sebelum tewas oleh Mahathir dlm pemilihan President Umno di tahun 1986. Ku Li telah di beri penghormatan sebagai kata penghantar buku yang bertajuk "SAYA PUN MELAYU" karangan bekas menteri Zaid Ibrahim yg kini semakin ligat dgn ceramah-ceramah penerangan Pakatan Rakyat.

Kiranya benar, Pakatan Rakyat akan bertambah mantap dlm urusan pentadbiran atas pengalaman beliau dlm membaik pulih ekonomi negara. Pengasas bank Bumiputera dan bekas pengerusi Petronas ini, akan berganding bahu bersama-sama bekas menteri kesihatan juga bekas calun President MCA dan bekas Naib President MIC SS Subramaniam untuk terus berusaha mengubah lanskap politik di bawah naungan PR.

Kemungkinan mempertahankan prinsip rakyat di dahulukan dan tidak mahu bersama-sama agenda peribadi yg terlampau-lampau oleh pemimpin-pemimpin Umno , membuatkan beliau tidak langsung di beri tempat dlm kabinet Mahathir, Pak Lah dan Najib.

Namun kami juga dapat rasakan, Najib dgn secepat mungkin akan memberi tempat dlm kabinet untuk Ku Li walau pun akan di krtik hebat oleh Sifu Mahathir bagi menghalang beliau menyertai PR. Kiranya Ku Li masih terbiar atau akan bersama-sama PR, Umno Bn akan bertambah malap dan mungkin lebih kritikal menjelang PRU 13 nanti.

@PR Juasseh/Jemapoh@

No comments: