Majlis Pakatan Rakyat

Majlis Pakatan Rakyat
Cahaya Keadilan & Kemenangan Pasti Terbit ; Negara ini mesti berubah. Mungkin kita kalah dalam satu atau dua pertempuran, tapi saya yakin kita akan memenangi peperangan ini,"ANWAR IBRAHIM"

Wednesday, September 30, 2009

Politik Wang (Rasuah)/Politik Menguggut Memang Budaya Umno (BN) ???

Penyokong2 Dato' Mohammad terlalu kecewa atas tindakan ketidak beranian Tan Sri Muhyidin membuat keputusan cahttp://www.buletinonline.net/images/stories/PRKBaganPinang/ugutisa.jpglon Bagan Pinang semalam. Beberapa perubahan dlm Umno termasuk membenteras politik wang atau rasuah setelah tewas banyak negeri dlm PRU12 dan siri2 Prk sebelumnya yg cuba dilaung-laungkan hanya lah cakap tak serupa bikin, bikin tak serupa cakap.

Perangai yg sama di Terengganu, hampir 10 orang. Yb Ideris dan Rosol memboikot lawatan dan program Muhyidin dan Hishammuddin tempohari. Peristiwa yg sama juga setelah beberapa jam selepas lawatan Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyidin Yassin dan menjelang lawatan Perdana Menteri Dato’ Seri Najib Razak, kumpulan ahli UMNO yang ’taksub’ kepada Tan Sri Isa Samad mengugut untuk melakukan ’boikot’.

Kain-kain rentang yang berbunyi ’Kami Nak Datuk Isa, Kalau Tidak Kami Boikot’ dipasang merata-rata tempat di seluruh DUN Bagan Pinang.

Manakala Ts Isa berlagak seperti Adun telah membuat kemunculan dalam majlis Pecah Tanah Sekolah Kebangsaan Intan Perdana di Taman Intan Perdana dekat sini.

Kehadiran Isa ke majlis tersebut, cubaan menampakan dan membayangkan kononnya ’sokong menyokong’ diantara satu sama lain, antara Isa dan Muhyidin.

Sejak kematian bekas ADUN Bagan Pinang, UMNO Teluk Kemang yang di kuasai oleh penyokong taksub Isa telah di sekolahkan oleh Isa untuk membuat keputusan sebulat suara ’hanya Isa, tidak yang lain’ untuk bertanding dalam pilihanraya kecil DUN Bagan Pinang.

Paparan kain-kain rentang gambar2 Isa melebihi MB Dato' Mohamad termasuk paparan kain rentang mengugut untuk ’boikot’ telah diduga sejak beberapa hari lalu apabila ’cakap-cakap’ tentang boikot pilihanraya Bagan Pinang telah tersebar sejurus selepas Eidul Fitri.

Tindakan Mengapa Najib terpaksa pilih ISA Samad (klik) dan dgn sengaja tidak mengistiharkan calon dan melepaskan koflik tersebut kepada Muhyidin, di padang politik menyelamatkan diri kiranya keputusan Bagan Pinang membawa malapetaka.Walhal Najib turut berada di berada di persekitaran kawasan tersebut.

Timbul persoalan ahli2 Umno , mengapa Najib tidak mengisytiharkan calon UMNO/BN.Najib telah memulakan kampen PD Bandar Tentera Darat (klik) di dalam Kem PUSASDA di Batu Empat dalam satu majlis ’politik’ bersama warga angkatan tentera.

Ustaz Idris Ahmad ketika berkata, "PAS juga akan membuat program yang sama dalam kem-kem tentera memandangkan pihak UMNO boleh dan mengapa PAS tidak boleh."

Isu calon UMNO akan mencetuskan perbalahan dan perpecahan dikalangan jentera UMNO semua peringkat, samada pusat atau Umno NS selepas ini.

Isa dilaporkan akhbar media perdana sebagai tokoh yang masih mempunyai ’aura’ dlm Umno seperti juga sifu beliau Mahathir, yg telah berjaya dgn strategi kenyataan helah politik tidak bersetuju dgn Isa sebelumnya telah menerima pemilihan Isa Samad (klik) walaupun imej bersih pemimpin UMNO itu telah dicalari oleh kes rasuah politik, dan Mahathir sendiri pernah di kritik hebat oleh kabinet beliau Samy Vellu, Nazri Aziz, Mantan MB Kedah dan Pak Lah.

Terpilihnya Isa, penyokong Isa akan menghamburkan riang,manakala sebaliknya penyokong Menteri Besar Mohamad Hassan telah pun menyuarakan akan melakukan ’boikot’ sebagaimana ugutan yang dibuat kumpulan taksub Isa.

Kita Lihat Siapa yg kene......???


@PR JUasseh/Jemapoh@

No comments: