Majlis Pakatan Rakyat

Majlis Pakatan Rakyat
Cahaya Keadilan & Kemenangan Pasti Terbit ; Negara ini mesti berubah. Mungkin kita kalah dalam satu atau dua pertempuran, tapi saya yakin kita akan memenangi peperangan ini,"ANWAR IBRAHIM"

Wednesday, March 24, 2010

Sudah Kenyang Baru Melompat


Alhamdulillah , tidak payah suruh akhirnya benar lah kalau perkara busuk tu baunya mana boleh tutup , akan keluar dari pekongnya , bernanah , gelembung dan akhirnya pecah.

Agaknya begitu lah dengan kisah lodeh -melodeh dalam beberapa hari kebelakangan ini. Kata YB Kalabakan Datuk Abdul Ghafur Salleh sudah kenyang baru melompat yang ditujukan kepada YB Zahrain



Usaha anggota Parlimen Bayan Baru, Datuk Zahrain Ibrahim untuk menyusahkan pimpinan PKR nampaknya makan diri sendiri apabila beliau didakwa 'sudah kenyang baru melompat' dan beliau dikatakan membuat kenyataan 'bodo-bodo'.

Ghafur berkata, mungkin umpan yang diberikan kepada mereka yang mahu melompat tidak cukup sebab itu mereka tidak melompat.

"Umpan tak cukup, jadi tak lompat, umpan untuk Bayan Baru besar, sebab itu dia lompat..sekarang dia sudah kenyang,

" Begitu juga , mungkin itu yang terjadi dengan YB Zulkifli Nordin , barangkali "sudah gelembung dan kembung baru ikhtiar supaya dipecat" ,

Kini setelah ‘dipecat’ oleh parti Ahli parlimen Kulim-Bandar Baharu, Zulkifli Nordin mendakwa diminta kaitkan PM, Rosmah.(Dlm Kes Altantunya) .

Beliau pernah ditawarkan ganjaran untuk mengaitkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, dan isteri, Datin Seri Rosmah Mansor, dalam kes pembunuhan warga Mongolia, Altantuya Shaaribuu

"Antaranya saya diminta membuat akuan bersumpah Perdana Menteri dan Datin Seri Rosmah terlibat dalam kes tersebut.

"Malah saya sendiri pernah diminta membuat surat akuan bersumpah yang mengaitkan Perdana Menteri dan isteri dengan pembunuhan Altantuya

Agak menarik bahasa tulisan YB Zulkifli Nordin kini. Pengamal undang-undang terperanjat dengan beberapa kenyataan memburai kilas pembohongan Zulkifli ini. Sementara itu Peguam pemerhati dan juga Pengerusi DAP mencabar dakwaan Zulikfli Nordin.
Malah beliau turut mempersoal keikhlasan Zulkifly mendedahkan perkara itu hanya selepas empat tahun perbicaraan kes itu berlangsung.

"Saya cabar Ahli Parlimen Kulim Bandar Baharu untuk menyatakan siapa pihak ke tiga yang menyuruh beliau membuat satu surat akuan bersumpah untuk kaitakan Perdana Menteri dan isteri dalam pembunuhan itu".
baca: disini

@PR Juasseh/Jemapoh@

No comments: