Majlis Pakatan Rakyat

Majlis Pakatan Rakyat
Cahaya Keadilan & Kemenangan Pasti Terbit ; Negara ini mesti berubah. Mungkin kita kalah dalam satu atau dua pertempuran, tapi saya yakin kita akan memenangi peperangan ini,"ANWAR IBRAHIM"

Thursday, March 11, 2010

Oakland Seremban 2 Dan Seberang Jaya dibanjiri lautan penyokong PR

From Semboyan Halilintar Ke Putra Jaya




Ceramah umum dengan tema ' Semboyan Halilintar Ke Putrajaya' sempena ulangtahun ke 2 Tsunami Politik di Malaysia bertempat di Seremban2, Negeri Sembilan.

Penyokong2 Reformis dari Pakatan Rakyat Juasseh/Jemapoh menuju ke tapak " Semboyan Halilintar Ke Putra Jaya" Seremban2 sekitar jam 7pm dan singgah solat maghrib di Surau Taman Levender Height.

Sebelum ucapan Dato' Seri Anwar, beberapa ikrar Lim Kit Siang, Mustaffa Ali dan pimpinan Pas, DAP sahabat setia kepada wadah perjuangan Pakatan Rakyat dalam ucapan dari mereka.

Turut hadir dalam program ini ialah Setiausaha Agung Pas, Dato' Mustafa Ali; Penasihat DAP, Lim Kit Siang; Naib Presiden PKR, Azmin Ali; Ketua Wanita PKR, Zuraida Kamaruddin;
MPT PKR-Chq Badrul Hisham; Ketua Penerangan PKR, Lateefah Koya; Pesuruhjaya PAS NS, Zulkefli Mohamad Omar, Pengerusi PKR NS, Dato' Kamarul Bahrin Abbas; Pengerusi DAP NS, Loke Siew Fook;

Timbalan Pesuruhjaya 1 PAS NS, Zakaria Khalim; Timb Pesuruhjaya 2 PAS NS, Kateran Marman dan pemimpin2 PR NS pelbagai peringkat termasuk kesemua ADUN PR NS dan Ahli Parlimen NS.

Kehadiran menjangkau atau melebihi 10,000. Untuk kali ke berapa kami dah tak perasan DSAI dtg ke Negeri Sembilan ni...tapi kesimpulan yg dpt kami gambarkan adalah, malam tadi mncatatkan kehadiran yg amat-amat luar biasa!!!. Angka ini mengambarkan betapa pembohongnya lapuran dari Utusan Malaysia Makin kurang pendengar ceramah Anwar

Biarpun semakin kuat tekanan yang dikenakan oleh kerajaan Bini Najib keatas pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat, DS Anwar Ibrahim khasnya, Semakin kuat sokongan yang diberikan oleh Rakyat kepada pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat ini.

Biarpun beberapa orang pemimpin Pakatan Rakyat dari PKR telah bertukar menjadi katak, sokongan Rakyat Kepada Pakatan Rakyat tetap tidak berubah.

Ini terbukti dengan kehadiran Rakyat yang besar jumlahnya dalam beberapa siri Ceramah yang dianjurkan oleh Kerajaan Pakatan Rakyat dibeberapa negeri yang dikuasai Pakatan Rakyat.

Bersama-sama ini juga di paparkan pemandangan "Lautan Manusia Di Seberang Jaya" sekitar kemuncak sambutan 2 tahun pemerintahan Kerajaan Pakatan Rakyat Pulau Pinang di Tapak Ekspo Seberang jaya pada 10 Mac 2010.. dengan kehadiran 10,000 lebih.

Kenapa kami berkata sedemikian adalah berdasarkan logik keadaan semasa politik PKR & DSAI itu sndiri setelah beberapa pimpinan MP yg melompat parti, gambaran suasana mlm tadi menunjukkan secara amat jelas bahawa rakyat Malaysia kini semakin bijak & tak bodoh seperti yg diharapkan UMNO dan BN..!!!

Yang pertama mlm tadi di seremban2, dapat dilihat dgn jelas bahawa ribuan anak2 muda baik Melayu Cina India yg bersama bukan saja hadir dlm ceramah malah hujan yg sangat-sangat lebat tidak menginginkan mereka untuk berganjak walau selangkah malah mereka anak muda terus maju kehadapan pentas untuk memberi keyakinan kepada DSAI & pimpinan bahawa anak2 muda takkan lari dan takkan gentar utk menentang umno & BN!!!!

Yang kedua SEMUA pimpinan akar umbi Pakatan Rakyat baik keadilan, PAS, DAP SELURUHNYA hadir mlm tadi utk menyaksikan gelombang ini berterusan sehingga PR mencapai kemenangan pada PRU yg ke-13 nnti...!!! Insyaallah...

Yang ketiga pula, belum pernah berlaku ceramah yg diadakan sebegini besar di negeri sembilan lebih2 lagi dihadiri oleh DSAI, dikawal dengan begitu baik oleh Pihak Polis & trafik dlm proses melicinkan keadaan (seolah olah program kerajaan negeri) serta rata2 anggota polis menunjukkan sokongan dengan sentiasa memberi kerjasama dan juga sentiasa melemparkan senyuman kepada semua penyokong dan pendokong parti Pakatan Rakyat ini. Berbeza sama sekali dengan keadaan ketika di Kelab Sultan Sulaiman di Kg baru baru2 ini apabila pihak polis mengasari dan memukul penyokong malah tidak langsung menghormati pimpinan besar Pakatan Rakyat...!!!

Dan yang keempat apabila DSAI dengan raut wajah yg serius dan penuh yakin menyatakan dengan sesungguhnya bahawa Pakatan Rakyat akan dapat merampas negeri sembilan dari tangan BN pada PRU -13 nnti dengan lampiran bahawa anak muda harus bekerja keras bersama dengan semua pimpinan PR serta mengambil sikap offensive (menyerang) bukan lagi utk diffensive (bertahan)..!!!

Tahniah dan Syabas akan kesungguhan Pengarah program dari YB CHA Adun Bukit Kepayang bersama-sama ajk, telah berjaya mengendalikan majlis terbesar ini dengan jayanya.
部落格主角

Insyaalah kami dari Kuala Pilah dan Dun Juasseh/Jemapoh kususnya akan berjanji malah kami juga telah menginfaqkan diri kami dlm perjuangan suci ini demi agama kami, rakyat kami dan bangsa kami dan utk kami berhenti dlm perjuangan adalah sesuatu yg mustahil.

Hanya Allah SWT sahaja yg bisa menghalang kami atas hikmah2 yg ditentukannya.
insyaallah...

@PR Jemapoh/Juasseh@

No comments: