Majlis Pakatan Rakyat

Majlis Pakatan Rakyat
Cahaya Keadilan & Kemenangan Pasti Terbit ; Negara ini mesti berubah. Mungkin kita kalah dalam satu atau dua pertempuran, tapi saya yakin kita akan memenangi peperangan ini,"ANWAR IBRAHIM"

Monday, May 18, 2009

PR berhadapan Altantuya di Penanti.....


18hb May 2009-Isnin


Piliharaya Dun Penanti, bakal mencipta sejarahnya tersendiri. Buat pertama kalinya Umno tidak akan menyertai Pilihanraya kecil seperti yang diumumkan oleh media sebentar tadi sebaik sahaja Najib mempengerusikan mesyuarat khas "PRK PENANTI".


Namun calon bebas telah ditaja Aminah binti Abdullah (Nama Islam Altantuya) dan akan berhadapan dengan PKR. Najib telah memberi berbagai alasan untuk cuba mengelak dari bertembung PRK sejak Dun Penanti dibubarkan walau pun Tok Gurunya Mahathir telah membidas alasan ini.


Alasan untuk mengelak dari pembaziran dan tidak mahu terperangkap mengikut rentak Pakatan Rakyat adalah alasan yang cukup longgar dan bacul.


Yang pasti dan mungkin benar, Najib cukup gelisah namanya akan lagi tercemar dengan turutan kekalahan demi kekalahan semenjak menjadi pengarah piliharaya Umno setiap kali PRK kebelakangan ini. Sudah pasti setiap kali ceramah PR akan berkumandang menyebut-nyebut nama Altantuya, komisen kapal, kehilangan Bala. Dan lebih pasti Najib tidak berusaha langsung untuk membersihkan nama beliau yang tercemar hampir tercetak di seluruh media antarabangsa yang mengaitkan beliau dengan kematian Altantuya.


Sekiranya Umno menyertai PRK Penanti ini, akan berligar-ligar lagi lah keranda, topeng-topeng wajah Altantuya apatah lagi calon bebas yg ada adalah nama Altantuya sewaktu dalam Islam.

Najib pun tidak sanggup lagi menerima kekalahan demi kekalahan. Najib telah memecahkan rekod PM itu sendiri. Mahathir dan Abdullah yg baru memegang tampok Pemimpin Negara dulu, menang besar sewaktu saja di adakan pilihanraya tetapi Najib sebaliknya. Krisis kudeta Perak lebih memeritkan lagi Najib.


Mungkin jangka hayat UMNO BN sudah hampir sampai ke penghujung.


@@Bro Luv@@

2 comments:

Anonymous said...

hahahahah.........hancurrr bee enddd..

utehdahagak said...

Liang lahad menanti untuk BN...pastikan keranda di siapkan terlebig dulu.....