Majlis Pakatan Rakyat

Majlis Pakatan Rakyat
Cahaya Keadilan & Kemenangan Pasti Terbit ; Negara ini mesti berubah. Mungkin kita kalah dalam satu atau dua pertempuran, tapi saya yakin kita akan memenangi peperangan ini,"ANWAR IBRAHIM"

Friday, May 15, 2009

Hassan Ohhh Ombong Hassan !!!!

16hb May 2009 Sabtu

Hari kecermelangan dan sukan Tadika Kemas peringkat Parlimen Kuala Pilah telah di adakan di Kompleks Rakan Muda Melang. Seperti biasa, majlis tersebut di hadiri oleh hampir semua Adun.
Ajk Kemas telah mengatur beberapa aturacara, agar majlis tersebut nampak meriah, ini memandangkan ianya bakal dirasmikan oleh Timbalan Menteri merangkap Ahli Parlimen Kuala Pilah Dato' Haji Hassan bin Malek.

(gambar sebelah waktu hari ponggal)

Malangnya..... Hassan tetap Hassan. Seperti di zaman belianya hingga lah telah menjadi Tim. Menteri, setiap ucapannya akan berbaur politik dan provokasi. Dengan tanpa memperdulikan apa jugak majlis. Wajar kah Ombong Hassan bertitah politik dan membelasah kemelut Perak dengan tanpa kajian yang bijak di hadapan anak-anak Tadika. Cukupkah ilmu dan layak kah, berlagak seperti peguam undang-undang dgn hanya membaca sebaris dua perlembagaan.
Lagak...Hassan ini sudah cukup ditertawakan oleh Adun Acu Bujeng dan Ismail Lasim (peguam)

Hassan mungkin lupa, maklumat yang lebih terkini akan jijiknya Umno itu telah lebih di ketahui oleh ibu dan babak anak-anak Tadika tersebut. Hassan tetap Hassan, yang boleh berhujah dengan tanpa bantahan hanya dihadapan Tadika Kemas sahaja.

Tapi percayalah..... sebahagian anak-anak Tadika yang sebelum ini, telah cukup dewasa dan matang sekarang. Mereka cukup kehadapan didalam perkembangan politik dan masalah negara masakini. Anak-anak ini lah yang bakal menghukum Umno Kuala Pilah termasuk Hassan Malek pada pilihanraya yg akan datang. Kesombongan Umno yang terlampau, wajib dikuburkan sebelum terjadinya kerosakan yang terlampau kepada anak-anak bangsa.

Insyallah.... Kuala Pilah bakal cemerlang dgn ilmu dan kebijaksanaan, bila munculnya anak-anak muda yang menuntut reformasi perubahan. Manakala Jemapoh juga akan lebih ceria dengan kunjungan anak-anak muda yang bakal mengubah landskap politik dgn pentadbiran yang tersusun tanpa menagih sedekah orang-orang Umno ini.

No comments: