Majlis Pakatan Rakyat

Majlis Pakatan Rakyat
Cahaya Keadilan & Kemenangan Pasti Terbit ; Negara ini mesti berubah. Mungkin kita kalah dalam satu atau dua pertempuran, tapi saya yakin kita akan memenangi peperangan ini,"ANWAR IBRAHIM"

Friday, May 8, 2009

Lengkapnya Strategi Rampasan Kuasa Merogol Perlembagaan




Di Malaysia Sahaja Polis Menceroboh Dan Mengganas dalam sidang DUN.
Di negara-negara lain kekecohan di Parlimen atau Dewan Undangan Negeri adalah perkara biasa di antara wakil-wakil rakyat. Mereka bertumbuk, bergasak dan tolak menolak sesama sendiri apabila isu yang diperdebatkan semakin hangat.

Malaysia telah mencipta sejarah dunia.

Yang tidak biasanya hanya berlaku di negara Satu Malaysia di mana wakil rakyat (Barisan Nasional) boleh membawa masuk anggota polis (SB) untuk membelasah wakil-wakil rakyat pihak lawan dan mengheret Speaker. Semua ini dilakukan atas landasan “demokrasi” yang diagung-agungkan BN.

Lihat, banding dan fikir-fikirlah sebagai rakyat Malaysia yang bebas dan bermaruah.

Sekarang Secara Rasminya Ia Dipanggil “Dewan Yang Hina”

Memang amat memalukan bukan saja rakyat dalam negeri tetapi rasa malu itu juga ditanggong oleh rakyat Malaysia yang berada diluar negara.
Disebabkan gopoh dan gelojoh untuk menguasai kerajaan negeri Perak maka mereka terdesak melakukan pekara yang tidak pernah berlaku sejak UMNO-BN mentadbir Malaysia selama 51 tahun.

Tak guna keluarkan kenyataan didada akhbar atau di skrin tv mengatakan pihak pembangkang tidak mematuhi peraturan dan undang-undang, sebenarnya rakyat yang peka terhadap kemelut politik Negeri Perak tahu dan melihat dengan mata kepala mereka sendiri siapa yang melakukan provokasi. Diharap pihak yang dizalimi tidak akan lemah semangat disebabkan tekanan dari pihak polis dan kerajaan Barisan Nasional. Bila mereka melakukan kebaikan kita patut menghormatinya, bila mereka melakukan kesalahan dan kezaliman maka kita patut menegur dan menentang mereka.

Peristiwa DUN Perak.

Tak kiralah anda sebagai ahli PAS , UMNO ,PKR , DAP KE MIC tapi anda nilailah sendiri pemimpin -pemimpin BN yang gilakan kuasa ini melakukan sewenang-wenangnya terhadap Speaker yang mempunyai kuasa penuh di dalam DUN… undang-undang mereka pijak dengan tapak kaki mereka demi mengekalkan kuasa haram yang mereka perolehi melalui rampasan kuasa di perak…. Kejadian di Ipoh semalam jelas menunjukkan bahawa kerajaan BN gagal memenuhi kehendak rakyat yang inginkan demokrasi yang segar agar terus bernaung didalam bumi Darul Ridzuan. Bermula dengan pihak Polis yang bertindak dengan ganas sekali dengan menangkap orang ramai yang langsung tidak menimbulkan kekecohan. Akibatnya polis sendiri yang menyebabkan kekecohan dan secara tidak langsung institusi polis akan terus dibenci oleh rakyat.

Kemudian diikuti dengan insiden tarik menarik diantara pihak polis dan ahli-ahli DUN PR didalam DUN Perak semalam. Alangkah bodohnya tindakan Kerajaan BN dengan memanggil polis utk menyelesaikan masalah ini. Hakikatnya rakyat telah melihat bagaimana cara kerajaan BN berhadapan dengan seorang individu! Terpaksa memperalatkan PDRM utk campur tangan dalam perkara ini. Jumaat, Mei 08, 2009


Mesranya Nazrin dengan Nizar, Umno jgn meroyan pulak!

Ulasan Politik Tempoyak pula membidas keanggkuhan BN melacurkan sidang dewan dengan meletakan perlembagaan negara di lantai dan hinjak-hinjak.

Inilah dia Konsep 1 Malaysia : Rakyat didahulukan dan Pecapaian diutamakan”

SATU MALAYSIA rakyat dah ditangkap
SATU MALAYSIA rakyat dah tengok perangai UMNO/Bn sebenar di Dun Perak
SATU MALAYSIA rakyat jijik tengok perangai UMNO/Bn
SATU MALAYSIA rakyat memang ditipu hidup=hidup
SATU MALAYSIA rakyat ditakutkan dengan POLIS
SATU MALAYSIA rakyat kena belasah
SATU MALAYSIA rakyat menyaksikan UMNO/BN cukup rakus dan tidak bertamadun
SATU MALAYSIA rakyat dah saksikan UMNO/BN cukup gilakan kuasa
SATU MALAYSIA rakyat menyaksikan UMNO/BN menyalahgunakan undang2
SATU MALAYSIA rakyat dah tengok betapa ganasnya UMNO
SATU MALAYSIA rakyat dah lihat dengan mata kepala merka sendir iatu UMNO /BN lah merampas perak, merampas kuasa di DUN DAN

SATU MALAYSIA juga rakyat akan bersama-sama tolak UMNO/BN dlm PRK dan PRU 13 nanti secara total…..
SATU MALAYSIA tahu sapa Godam kak Ziana Z kt PD
SATU MALAYSIA tahu sapa C4 kan Altantuya
SATU MALAYSIA tahu sapa sapu komisen kapal selam.
SATU MALAYSIA tahu Rasuah Wajib bagi UBN.
SATU MALAYSIA tahu sapa Najib…

SATU MALAYSIA TAHU SIAPA YANG KITA PILIH JADI KERAJAAN PADA PRU 13………….NANTI…………TUNGGUUUUUUUU….

Krisis Dan Kemelut Politik Di Negeri Perak dan Negara, Terbukti Bahawa Segala Apa Yang Terjadi Kerana Memang PM Najib Yang Punya Angkara !! bermulanya dengan pencolekan 2 ADUN PKR yang didalam siasatan SPRM dan 1 ADUN DAP yang berselisih faham dengan beberapa ADUN DAP yg lain.

peristiwa hitam dalam sejarah demokrasi dan hidup berpelembagaan di Negara kita - Prof Dr Aziz Bari Pakar undang tubuh dan perlembagaan negara pula turut membidas KDN dengan mempergunakan polis menceroboh dewan dan membelasah wakil rakyat PR mengheret dan mengusir Speaker Dewan untuk melengkapkan rampasan kuasa BN. Sekiranya ini berjaya, cara yg sama juga mungkin akan dilakukan kepada negeri-negeri bawah pemerintahan kerajaan Pakatan Rakyat.




Terpandangkah kita lagi...???

.@@bro Luv@@



No comments: