Majlis Pakatan Rakyat

Majlis Pakatan Rakyat
Cahaya Keadilan & Kemenangan Pasti Terbit ; Negara ini mesti berubah. Mungkin kita kalah dalam satu atau dua pertempuran, tapi saya yakin kita akan memenangi peperangan ini,"ANWAR IBRAHIM"

Monday, April 6, 2009

Maruah Di Bukit Gantang




6hb April 2009

Betapa pentingnya pilihanraya kecil kali ini, dan betapa signifikasinya.Pertama, ini adalah ujian pertama buat Najib yang kini digandingkan bersama tok sifunya. Samada Najib berjaya mengembalikan penguasaan UMNO dan seterusnya menjadi 'turning point' kepada barisan penyokong kerajaan sekiranya kemenangan berpihak kepada BN. Dr. Mahathir juga turut berkempen mempertaruhkan penghujung kariernya sebagai mastermind UMNO. Kemenangan BN juga bakal menjulang nama Mahathir sebagai penyelamat dan tak lupa juga nama Najib sebagai pemimpin perubahan.Kedua, signifikasinya pilihanraya kali ini kerana pertembungan di antara rakyat dan sultan sepertimana yang digembar-gembur oleh barisan kerajaan. Rakyat dan sultan tidak bersalah dalam isu negeri perak, malah menjadi mangsa keadaan yang akhirnya beban kesalahan diletak pada bahu Pakatan Rakyat yang kononya menderhaka.

UMNO yang memporak-perandakan negeri perak dan PRK Bukit Gantang menjadi pertaruhan penting betapa UMNO dan BN harus dinoktahkan melalui undi.Pada pihak pakatan rakyat pula, ia nyata lebih penting dari apa yang terlintas difikiran. Walaupun secara positifnya, menang atau kalah itu bukan keutamaan. Namun kali ini apa yang dipertaruhkan ialah kemenangan PRU13. Apa yang dipertaruhkan kali ini ialah samada lulus atau gagalnya matlamat menumbangkan Barisan Nasional yang dikepalai oleh Najib pada pilihanraya umum akan datang, atau menunggu 50tahun lagi untuk kembali bangkit.

Dengan meletakkan MB Nizar sebagai calon, ini bermakna pentas perjuangan P59 bukanlah calang-calang pilihanraya. Pentas P59 adalah umpama penentu segalanya. MB Nizar adalah satu ikon yang sangat cemerlang di mata kita dan juga di mata musuh. Walaupun musuh melabelkanya sebagai boneka cina, sedangkan mereka sendiri pun tahu label itu adalah penipuan semata-mata. Hebatnya Nizar sehingga dicantas dari meneruskan tugas sebagai MB Perak yang berkaliber.Oleh demikian, apabila PAS meletakkan seorang calon yang sangat cemerlang, segala bentuk ungkapan kekalahan itu harus disimpang dari melalui kem pakatan rakyat. Ini adalah pilihanraya yang harus dimenangkan. Rentetan kemenangan itu harus diteruskan dan akhirnya trend meninggalkan Barisan Nasional akan lengkap sepenuhnya dengan kemenangan pakatan di Bukit Gantang.

Percayalah, Najib tidak harus diberi peluang. Kerangka pemerintahan negara ini akan menjadi sebuah pemerintahan turun temurun yang moden. Daripada Onn Jaafar kepada Hussin Onn, Daripada Razak kepada Najib, Daripada Hussin Onn kepada Hishamuddin, sedarkah kalian semua, Najib dan Hishamuddin itu adalah sepupu sepapat? Jadi siapakah yang akan memerintah Malaysia selepas ini? Adakah anak Najib ataupun anak Hishamuddin? Kepada pengundi yang berkenaan di dua bukit nan sebatang ini, fikirlah baik-baik. Kembali kepada UMNO bukanlah satu jalan yang sihat, ia umpama membenarkan pemerintahan monarki moden. Pemerintahan bapak ke anak, bapak kroni ke anak kroni, akan semuanya berpusing di situ, dan kaya itu bertambahlah kaya, yang miskin bertambah hina. Kembali kepada UMNO bermakna, memberi sokongan sepenuhnya kepada perasuah tegar.

Kami mengambil satu contoh mengenai apa yang berlaku dalam UMNO. Tidak mustahil pemuda yang bernama Khairy bakal menjadi Perdana Menteri termuda. Kerana perwakilan itu boleh dijual beli sepertimana yang berlaku, Khairy dimenangkan walaupun jumlah pencalonan paling kurang diterima, tetapi menjadi pilihan utama perwakilan. Oleh demikian, andaikata Khairy bertanding di jawatan Naib Presiden dan kemudianya Presiden UMNO, maka pemilihan Perdana Menteri Malaysia terletak pada tangan perwakilan yang berisi-risi. Jadi tidak mustahil ini berlaku.Bukit Gantang tetap sebagai penentu. Samada legasi pemerintahan UMNO di negara ini sampai ke penghujungnya, atau talian hayat Bukit Gantang bakal menyelamatkan UMNO dari pupus di dada kerajaan pusat.Bukit Gantang sudah menyeru,

Jentera Pakatan Rakyat Juasseh/Jemapoh dan Kuala Pilah telah pun berangkat ke sana lewat malam tadi. Pelan asal untuk tiba lebih awal terpaksa ditunda atas sebab kesihatan beberapa sahabat dan kenderaan. Walau bagaimana pun kami tetap yakin kemenangan akan berpihak kepada Pakatan Rakyat di dua bukit.

Namun trick orang tua Mahathir tu perlu diperhalusi kali ini.

Salam Perjuangan, Salam Reformasi.TAKBIR !!


3 comments:

Unknown said...

Kepada Penyokong Pakatan Rakyat,

Sila pesan pengundi-pengundi di Bukit Gantang/Bukit Selambau/Batang Ai yang kamu kenal keluar mengundi seawal-awalnya untuk mengelakkan 'Pengundi Hantu' mengambil alih undi mereka.

Dan ramalan cuaca meramalkan hujan akan turun di Bukit Gantang/Bukit Selambau dari pukul 12tengahari hingga petang.

Polis Trafik juga akan membuat RoadBlock di banyak tempat dan ini akan menyebabkan jalanraya sesak dan pengundi mungkin terkurung dalam traffic jam dan tak dapat sampai ke tempat mengundi dalam masa.

Jadi, sila pesan pengundi-pengundi supaya keluar mengundi di sessi pagi.


Terima Kasih.

-----------------------------------

Dear All Pakatan Rakyat Supporters,

Pls request all the voters in Bukit Gantang/Bukit Selambau/Batang Ai that you know to go to cast their vote earlier to avoid 'Pengundi Hantu' taken their place.

Besides, the wheather forecast show there will be rainy day in Bukit Gantang and Bukit Selambau from afternoon onwards.

Furthermore, the Police will imposed Roadblock on many main roads and this may cause voters caught in the traffic jam and unable to reach the polling station on time.
Therefore, pls tell the voters to cast their vote in the morning session.

Thank You.

kasutlama said...

APO KONO EEE KAU NI JANG?..

MENGABIHKAN BOREH YOOOO..!

PR Juasseh/Jemapoh said...

Jang ..... Tak dapek peruntukan ko nak boli kasut baru... Kasut lamo dah buleh buek umpan bakar sampah yo jang...Cubo2 lah pakai kasut baru lak. Nampak segak dan matang. Nak jahit pun dah tak buleh lagi. Jgn lah ikut Najib, masih nak pakai yo kasut lamo.