Majlis Pakatan Rakyat

Majlis Pakatan Rakyat
Cahaya Keadilan & Kemenangan Pasti Terbit ; Negara ini mesti berubah. Mungkin kita kalah dalam satu atau dua pertempuran, tapi saya yakin kita akan memenangi peperangan ini,"ANWAR IBRAHIM"

Saturday, August 14, 2010

Sumpah & Perjuangan Ezam





Alahai senatak raja sesumpah, jadilah politikus anak jantan. Jangan seret ibubapa serta keluarga dalam kancah politik untuk raih simpati apatah lagi dalam bulan Ramadhan yang mulia.

Seorang anak muda bernama Hamzah yang merupakan anak muda yang paling rapat dengan Ezam dan keluarga Ezam di Penang telah sms :-

"Kepada pemimpin politik kalau tak dapat menerima serangan dari pihak lawan lebih baik undur diam. Jangan heret ibubapa untuk raih sokongan. Kalau takut dengan mulut musuh politik jangan jadi ahli politik,
jadi anak mak.." Baca di sini.

Alahai senatak Ezam raja sesumpah... Lebih baik duduk dibawah ketiak busuk mak...(gambar hiasan)

Sementara itu Zulkifli Ibrahim (Exco AMK Malaysia) yang juga merupakan orang paling kanan Ezam di P.Pinang berkata..." Apalah bacul sangat Ezam ni...nak politik pun politik la...jadilah anak jantan...jangan sampai dok pi heret mak pula..awat cek sorang ada mak ka..orang lain tak dak mak ka...."

Untuk makluman semua, Ezam hadir semasa kenduri perkahwinan Zulkifli di Tg Berembang, begitulah intim dan mesranya Zul dan Ezam bagai irama dan lagu...umpama isi dan kuku.

Jangan sentuh langsung tentang buruk Ezam.." langkah mayat aku dulu...amboi hebatnya Zul....tapi yang tu dulu punya cerita la..bukan sekarang...." katanya yang kini merupakan kempen manager Chegu Bard. Gambar pun macam calon Dun Sg Acheh saja..tapi warna pink yang tak tahan tu....:-)

Sementara itu, Chegu Bard yang merupakan sahabat yang paling taat pada Ezam berkata pada sharpshooter..

Chegu Bard : "Abang Din..Abang Din tahu tak..saya serah nyawa pada Ezam dalam perjuangan ini ?

Sharpshooter : "Oh ya ka...awat la Cikgu pi serah nyawa pada senatak tu..mujur tak serah yang lain..he..he..he.."

Chegu Bard : "
Abang Din ni apa la..orang cakap serius ni....Kalau saya tahu ni barua Ezam tergamak heret Kak Wan, tobat saya tak ngaku kawan dah...Ezam ni dah terlalu melampau sangat...jangan sampai saya dedah kisah Ezam di Indonesia pula..."

Sharpshooter : "Eh...Chegu..apahal..apa kes Ezam di Indonesia....dia buat apa Chegu?

Chegu Bard : " Ezam.. tolong hentikan fitnah pada Kak Wan..jangan sampai saya dedah dan bongkar rahsia Ezam di Indonesia..saya tahu di hotel mana? waktu bila? tarikh bila? jam berapa? dengan siapa?....saya tahu semuanya..jangan sampai saya dedah semua tu...saya tak gamak nak sentuh hal peribadi Ezam..." Baca disini: Surat Biru Kepada Dr Wan Azizah

Sharpshooter :" oh ya ka cikgu...awat tak mau dedah..."

Chegu Bard : "Tengoklah macamana..sampai masa mungkin saya terpaksa dedah..."

Anda ingat tak Zahid Mat Arip bekas cucu Ghafar Baba dalam ceramah yang paling biadap pernah mencerca dan mengutuk Tuan Guru Nik Aziz...Katanya..Nik Aziz ni bukan ulamak tapi P***mak..."

Begitulah biadap sekali Zahid Mat Arip. Zahid dan Ghani Haron merupakan dua orang sahabat setia ezam yang turut melompat bersama senatak ezam.

Sewaktu Ezam 2 tahun dalam penjara, Zahid Mat Arip pernah berkata pada Ghani dalam mesyuarat Pemuda Keadilan...katanya... Ghani ni kot depan nampak baik pakai baju gambar Ezam..sokong ezam....di belakang kita bini Ezam pun dia pakai.
.."

Begitulah celuparnya mulut Zahid pada Ghani. Terpinga-pinga Ghani Haron. Semua kawan-kawan tahu perangai mereka. Sejauh mana kebenaran kata-kata Zahid pada Ghani..entahlah...hanya Ghani yang tahu...(Ghani - berdiri kanan sebelah Ezam)

Mulut cari makan..dulu maki Maharthir babi..mahathir babi..mahathir babi.... sekarang maki Anwar pula...itulah cara mereka cari makan.

Ezam ketika letak jawatan Ketua AMK Pusat dan kononnya beliau mahu tumpukan pada GERAK, pernah satu ketika Ezam mahu buat roadshow GERAK di Penang.

Ketika itu sharpshooter Ketua AMK P.Pinang. Ghani Haron balaci Ezam telefon sharpshooter dan arah buat beberapa program di Penang dan mahu melantik Anuar Shaari sebagai Pengerusi GERAK P.Pinang.

Ketika itu Anuar Shaari baru sahaja meletak jawatan di Permatang Pauh di hadapan Kak Wan. Begitulah biadapnya Anuar Shaari mahu mamalukan Kak Wan.

Masih segar dalam ingatan peristiwa yang berlaku di Kedai Nan Food Court, Kepala Batas di mana Ezam, Ghani Haron, Anuar Shaari (gambar duduk kiri), Kak Minah dan suaminya Abang Rofi turut hadir.

Ketika itu niat Ezam mahu melantik Anuar Shaari sebagai Pengerusi GERAK P.Pinang. Mengapa P.Pinang negeri pertama Ezam pilih? Tak lain tak bukan kerana mahu hancurkan pemuda P.Pinang.

Ezam tersalah orang, dia ingat sharpshooter tak boleh baca apa yang tersirat. Kita bukan baru berpolitik sejak umur 20 tahun sudah terjebak dalam politik.

Ketika itu, Ghani Haron berang dengan Sharpshooter bila sharpshooter hempas fail depan Ezam. Ezam hanya diam tertunduk.

Hasrat Ezam mahu adakan sidang media untuk mengumumkan Anuar Shaari sebagai Pengerusi GERAK P.Pinang terpaksa dibatalkan. Ketika itu kalau Ezam berjaya hasut sharpshooter dan sahabat-sahabat seperjuangan yang lain masuk GERAK maka akan lumpuhlah AMK P.Pinang.

Maka berjayalah Ezam memalukan Anwar sebab P.Pinang adalah negerinya. Tapi sayang seribu kali sayang, Ezam tersalah orang. Niat Ezam hancur lebur.

Pada sebelah malamnya pula Ezam ceramah di Dun Sg Acheh, Zulkifli Ibrahim aturkan program di sana. Malam itu orang tak ramai, sekitar 50 orang sahaja yang hadir.

Keesokkan harinya terdengar suara sumbang Zamil Ibrahim broker terkaya berkata.."Program Ezam semalam diboikot oleh dua orang Exco AMK Pusat...mereka mahu malukan Ezam...sebab itu orang tak ramai..." pulak dah..

Begitulah serba ringkas kisah senatak sesumpah. Cuba anda tonton video ini, apa kata Ezam, Isteri, Mak dan Ayah Ezam pada suatu ketika dulu..
lu fikir lah sendiri...

Sumber: SharpShooter

No comments: