Majlis Pakatan Rakyat

Majlis Pakatan Rakyat
Cahaya Keadilan & Kemenangan Pasti Terbit ; Negara ini mesti berubah. Mungkin kita kalah dalam satu atau dua pertempuran, tapi saya yakin kita akan memenangi peperangan ini,"ANWAR IBRAHIM"

Wednesday, August 18, 2010

RPK Kini Dakwa Peguam Negara Ada Hubungan Sulit Dengan Ketua Bahagian Hal Ehwal Antarabangsa

http://suara-keadilan.com/news-section?t=3755

SHAH ALAM 17 Ogos - Tidak cukup dengan pendedahan mengenai hubungan pengadu dan saksi utama perbicaraan Fitnah II, Mohd Saiful Bukhari Azlan dengan Timbalan Pendakwa Raya, Farah Azlina Latif dan hubungan sulit Saiful dengan Pegawai Khas kepada Perdana Menteri, Prof Datuk Khairil Annas Jusoh, kini penulis blog terkenal, Raja Petra Kamaruddin melontarkan 'bom' yang bakal menggegarkan badan kehakiman negara - dakwaan hubungan sulit antara Peguam Negara, Tan Sri Abdul Gani Patail dengan Ketua Bahagian Hal Ehwal Antarabangsa, Datuk Azailiza Mohd Ahad.

Dalam kolumnya 'No Holds Barred' Raja Petra atau RPK menulis dalam artikel berjudul 'Okay, What About This Affair Then?' bertarikh 16 Ogos, hubungan sulit antara Abdul Gani dan Azailiza adalah 'rahsia terbuka' dikalangan kakitangan Jabatan Peguam Negara.

"Ya, semua orang tahu mengenai hubungan suklit ini. Ia bukan rahsia. Peguam Negara dan Azailiza selalu ke luar negara bersama, dan untuk menjimatkan wang pembayar cukai, mereka memilih untuk berkongsi bilik daripada menyewa bilik berasingan.

"Nampak gayanya banyak sangat skandal seks di Istana Keadilan. Apatah lagi Ketua Hakim Negara mengahwini isteri kedua di Thailand secara tidak sah dan kemudiannya menghapuskan bukti bagi mengelak pendakwaan, seperti juga kawan kita Ahli Parlimen dari Sabah. Terfikir kita sama ada mereka mempunyai cukup masa untuk menyediakan kes di mahkamah," kata RPK secara sinis.

RPK mengaitkan pendedahan beliau terhadap Abdul Gani dengan dakwaan skandal antara Saiful dan Farah.

"Kenapa Peguam Negara tidak mahu mengesah atau menafikan dakwaan bahawa salah seorang anggota pasukan pendakwaan mengadakan hubungan dengan saksi utama? Alangkah mudah sekiranya beliau terus menafikannya dan selesai semua masalah?

"Beliau (Abdul Gani) toidak mahu mengambil risiko ke atas dirinya kerana pertamanya beliau tahu sekiranya beliau menafikan lebih banyak keburukan akan terdedah. Lebih-lebih lagi beliau risau saya akan mendedahkan satu lagi hubungan sulit iaitu antara beliau dengan Ketua Bahagian Hal Ehwal Antarabangsa, Datuk Azailiza Mohd Ahad," kata RPK dalam artikelnya.

RPK mendakwa mahkamah pada hakikatnya mengakui hubungan romantis Saiful-Farah kerana ia tidak berminat samada perkara itu berlaku atau tidak.Mahkamah hanya mahu menentukan sama ada hubungan itu akan menjejaskan kes yang sedang dibicarakan.

"Dalam erti kata lain, adalah berlaku ‘pillow talk’ semasa hubungan diadakan? Dan mahkamah pun sudah yakin tidak ada 'pillow talk' hanya hubungan intim sahaja. Jadi tidak ada salah pendakwaan dan maka itu pertuduhan terhadap Anwar tidak harus digugurkan," kata RPK membuat kesimpulan terhadap keputusan Mahkamah Tinggi menolak permohonan pasukan pembelaan membuang kes.

http://malaysia-today.net/mtcolumns/no-holds-barred/33855-okay-what-about-this-affair-then

Komen:

Inilah sebenarny dalang besar. Berselirat pemimpin Umno yg punyai masalah bergayut dkt dia ni. Mmg tdk d nafikn sejak kes liwat 98, Ghani Patail ni lebh suka jadi hamba abdi pd org atasan pimpinan Umno.



Posted Date : 2010-08-17 13:40:16
by rockapak

klu dh hakim mcm tu...x tahu la nk ckp apa lg...apa la nk jadi dgn bumi yang ku cinta ini...takbirrr



Posted Date : 2010-08-17 14:28:49
by Sumpitan

wahai rakyat MALAYSIA kita dari semua kaum harus bersatu,menarjang UMNO/BN dari putrejaya .Kalau tidak NEGARA kita akan mendapat bencana besar!sekarang ini pun telah terbukti ,bawah lilin kena terjang sepak,masuk lokap MATI? orang ditudoh tanpa bukti ,bila masuk makamah,penghakiman berat sebelah?undi POS masuk berganda ganda,pilin raya 2008 undi belum habis kira, keputusan sudah diumumkan? diTV.Tanah Anak negari [tanah adat] dirampas untok syrikat2 korni ,diaorang semakin kaya.Orang kampung yg tinggal pepah kedana? Padahal diaorang penduduk peribumi. tanah yg dirampas sudah ditanam ,getah kelapa sewit ,rumah diruboh?cakap tidak serupa buat,RAKYAT DIDAULUKAN?....konon.........?



Posted Date : 2010-08-17 15:48:35
by MAG1617V

Aku rasa macam tak sabar nak dengar penafian daripada Guni 4Tahil ni. Betul Azza, inilah dalang besar dalam kes liwat DSAI sejak 98 dan memang benar dia ni suka jadi hamba pemimpin UMNO tu pasallah dapat jadi AG. Sumbangan paling besar beliau sejak jadi AG ialah kita kehilangan kedaulatan di Pulau Batu Puteh. Tahniah Gani emPATahIL.



Posted Date : 2010-08-17 17:43:15
by Kamar Istana Siber

Sungguh hebat penangan Raja Kamaruddin Petra. Semua rahsia keaiban Kamar Peguam Negara dia tahu. Keaiban Kamar Istana Keadilan dia banyak tahu. Itulah mahkmah dah jadi tempat berkumpul buat badut-badut dan kanggaroo pengamal undang-undang yang jadi hakim. Sebutan hakim kanggaroo sudah biasa didengar. Sebab itulah pimpinan umno yang menerajui kerajaan begitu takut kepada RPK. RPK tahu keaiban Musa, Ghani, Zaki, Najib dan mereka yang ada dalam senarai RPK. RPK adalah bom jangka yang ditakuti. Kerana itu usaha polis raja di malayisa untuk menangkap dan membawa RPK kembali ke Malaysia tidak akan berjaya. RPK dilindungi oleh United Kingdom. Dan Kerajaan Malaysia yang ditadbir secara cacamerba dan sistem kehakiman yang rosak dan aib sedang diperhati dan diteropong oleh United States of America.



Posted Date : 2010-08-17 18:04:06
by muhammad hafizullah

busuk punya orang...celakalah kamu!!!!



Posted Date : 2010-08-17 18:06:54
by Al Kojo

Poen punya pasal,tak kira hakim ke..peguam negara ke..saksi negera ke..sama je.



Posted Date : 2010-08-17 18:46:13
by HATARMI123

GUNI TAHI



Posted Date : 2010-08-17 19:18:56
by haji

alahai apa nak jd malaysia ni pnoh dgn skandal pendakwa pula ada kes pengadu kes liwat ada kes sampingan..... bnyk lg kes tp org yg tau x mau bogkar ayuh sama2 kita BONGKAR pincangnya kehakiman kita



Posted Date : 2010-08-17 22:48:48
by poen

Patut lah Pulau Batu Putih jatuh ke tangan Singapore..bukan nya kerja sibuk ngan benda lain..



Posted Date : 2010-08-18 02:41:41
by Korok

4 tail x bkelayakan utk membuat keputusan sendiri jln mcm ketam nk menilai org.wei!!! letak jwatan lah.



Posted Date : 2010-08-18 09:05:04
by Paktehku

... kalau betul Tan Sri Gani Petail berkahwin di Thailand secara tidak sah mengapa Jabatan Agama Islam Wilayah tidak ambil tindakan...



Posted Date : 2010-08-18 10:42:21
by ys lim

ini lah malaysia,pemimpin umno adalah pengkhianat rakyat malaysia,apa satu malaysia,jangan tipu rakyat lagi,undi besar umno akan tahu apa itu kekuatan rakyat



Posted Date : 2010-08-18 15:35:29
by ibrahim

Manusia bila dah tak ada iman macam2 boleh berlaku ,termasuk lah si celaka guni4 tahil nie,.



Posted Date : 2010-08-18 16:47:40
by Mungkar Nangkir

Hai Ghani 4 tail, 10 tahun lagi kamu akan berumur 60 tahun lebih, 20 tahun lagi kamu akan berumur 70 tahun lebih dan adakah kamu sedar akan hal ini. Hai Ghani 4 tail, adakah kamu akan hidup lama lagi sedangkan penyakit kamu sekarang ini sudah sampai ke tahap kritikal. Hai Ghani 4 tail, kamu kena ingat semua kemungkaran yang telah kamu buat akan disoal di akhirat nanti. Hai Ghani 4 tail, sedarlah tiada siapa akan menolong kamu di akhirat nanti termasuklah orang-orang Umno Barisan Nasional yang telah kamu tolong selama ini yang telah terbukti benar kerana melakukan kemungkaran tetapi telah kamu bebaskan kecualilah kamu berlaku adil kepada orang yang teranaya.


No comments: