Majlis Pakatan Rakyat

Majlis Pakatan Rakyat
Cahaya Keadilan & Kemenangan Pasti Terbit ; Negara ini mesti berubah. Mungkin kita kalah dalam satu atau dua pertempuran, tapi saya yakin kita akan memenangi peperangan ini,"ANWAR IBRAHIM"

Tuesday, April 13, 2010

Akhirnya Umno BN Terbarai.....dgn penafiannya




Kontrak Apco bernilai RM77 juta setahun
Hazlan zakaria
Apr 13, 10
6:42pm
Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Nazri Aziz hari ini mendedahkan di Dewan Rakyat bahawa kontrak yang dimeterai antara kerajaan dengan firma perunding perhubungan Apco Worldwide bernilai hampir RM77 juta.

azlanDalam jawapan bertulisnya kepada Tian Chua (PKR-Batu), jumlah yang didedahkan Nazri itu adalah dua kali ganda daripada yang dilaporkan sebelum ini.

Tian Chua merujuk laporan akhbar yang memetik Nazri, sebelum ini sebagai berkata jumlah yang dibayar kepada Apco berjumlah RM28 juta.

Bagaimanapun dalam jawapannya berhubung soalannya itu, Nazri berkata jumlah yang dibayar kepada Apco bernilai US$24 juta.

"Tukarkan jumlah itu dalam ringgit dan anda akan mendapat hampir RM77 juta."

NONETian Chua berkata jumlah itu adalah untuk bayaran selama setahun.

"Saya tidak tahu sama ada dia tersilap atau membuat perkiraan yang salah berhubung kadar tukaran asing ringgit kepada dolar. Mungkin dia berfikir bahawa ringgit Malaysia masih kukuh dan nilainya hampir sama dengan dolar,” katanya dengan nada sinis.

Tian Chua melahirkan rasa tidak percayanya bahawa jumlah wang yang sebegitu banyak dibayar kepada firma asing sedangkan syarikat tempatan juga mampu melakukan tugas yang sama.

"Adakah perkhidmatan Apco begitu istimewa yang memerlukan bayaran sebegitu tinggi? Kenapa tiada syarikat tempatan diambil. Saya pasti firma tempatan mampu melakukan kerja itu,” katanya lagi.


Lebih malang....kera di hutan di susui...anak di rumah mati kelaparan. Hak petroleum Kelantan dirampas sebaliknya Israel yg ternyata zionis dgn kencaman keganasan terhadap bumi Palestin masih berterusan.

Sebelum ini berbagai cara UMNO cuba menafikan....Sudah pasti kita teringat kisah video Linggam yg menjadi dalang untuk menentukan kedudukan Hakim dan Peguam Negara ternyata benar setelah Suruhan Diraja menyelesaikan siasatan. Mahathir menuduh Anwar kononnya lebam mata adalah Anwar sendiri yg mencederakan dan sebelum itu KPN Rahim Nor memberi jaminan bahawa Anwar sihat di penjara. Termasuk tarikh berlakunya LIwat 1 adalah cadangan dari polis sendiri setelah Azizan sendiri mengaku tiada kejadian liwat sepanjang berkhidmat sebagai pemandu Anwar sewaktu di soal peguam Anwar.

Dan kini APCO ..... bertempik2 Ahli2 Parlimen Umno BN cuba menafikan di waktu persidangan termasuk mencadangkan tindakan undang2 keatas pendedahan Anwar tersebut.

Adakah ini maksud globalisasi dgn mengundang Israel menjadi konsultan perunding mentadbir negara ? Tidak adakah
Malaysia Oh Tanahairku...!!!!bijak pandai negara ini diberi tempat kepercayaan untuk berkhidmat untuk negara sendiri ? Atau ketakutan kiranya anak2 negara ini seperti kisah Hang Nadem menyelamatkan Singapura dilanggar Todak berulang lagi?

@PR Juasseh/Jemapoh@

No comments: