Majlis Pakatan Rakyat

Majlis Pakatan Rakyat
Cahaya Keadilan & Kemenangan Pasti Terbit ; Negara ini mesti berubah. Mungkin kita kalah dalam satu atau dua pertempuran, tapi saya yakin kita akan memenangi peperangan ini,"ANWAR IBRAHIM"

Tuesday, October 6, 2009

Umno itu Rasuah. Isa itu Rasuah

Barang siapa yg mengundi Umno Bn, adalah mengundi Isa, dan barangsiapa yg mengundi Isa adalah mengundi rasuah.

Seperti tiada pilihan, ada juga ahli-ahli Umno bn yg berperang ulasan untuk memastikan tiada lagi tuduhan bahawa parti Umno adalah parti rasuah dan melaung pada setiap program2 forum terutama bertempik gagah di setiap perhimpunan Umno untuk membenteras genjala jijik rasuah dari pucuk ke akar umbi. Berhempas pulas mempertahankan Umno dan dalam masa yg sama cukup kecewa dgn pilihan pucuk pimpinan yg masih bergelumang dgn perangai busuk ini.

Layakkah perasuah menjadi pemimpin?(klik)
Apakah ahli2 Umno tidak sedar atau terperdaya helah retorik pimpinan, berhujah dgn buntang merah biji mata, dan kadang hiba dan sayu seolah2 akan berjuang untuk memastikan tiada lagi najis2 rasuah terpalit kepada siapa juga individu yg bernama Umno Bn.

Isa sudah dihukum, dipilih sebab popular: Najib(klik) .
Maka berkokok lah dari PM hingga ke Ketua Cawangan dgn nada yg sama. Tapi.... apa dah jadi dengan Bagan Pinang ?? Apa lagi alasan yg wajib di terima ?? Helah apa lagi yg cuba di sembunyikan. Strategi apa lagi yg cuba di susun ? Benang basah mana yg cuba didirikan ?

Berbaloi kah dgn program2 forum perdana ? Tak penatkah imam2 yg di bekalkan teks setiap khutbah betapa hinanya sesuatu agama dan bangsa itu dgn amalan rasuah ?? Terjamin kah rakyat dan negara ??

Cukup kah dgn tindakan Mahathir lempar batu sembunyi tangan ? Tun Mahathir pulak salahkan Pak Lah(klik)

Bodoh sangatkah Melayu Umno ini ?? Penakut sangat ke nak mengubah aliran jijik ini ke arah keadilan gara ugutan pemuda2 gerak gempur Umno ? (klik)

Dan di seru juga kepada Anggota Tentera kita, saudara adalah benteng kami di barisan hadapan untuk melindungi negara dan kami dari ancaman. Kami tidak rela saudara di perguna sebagai alat orang-orang politik yang mencipta agenda peribadi. Jangan biarkan (Klik) diri, keluarga dan keseluruhan pasukan saudara di putar belit atas bijaknya merayu belas. Ramai di antara anggota tentera terbiar tanpa program yang jelas selepas bersara. Belum lelah reda dengan senjata, masih lagi terus dengan senjata menjadi pengawal keselamatan. Saudara harus bangkit untuk menuntut keadilan.

Bangkit lah ahli-ahli Umno dari jiwa2 yg jumut. Pastikan Wakil yg mewakili suara kita dan yg bakal membawa suara2 rakyat ke dewan undangan adalah yg bersih dari najis rasuah ini. Jangan biarkan anak2 bangsa kita dan negara ini kearah kemunduran. Di injak2 oleh penguasa untuk membolot kekayaan dari peluh jerih kesengsaraan rakyat.

Tak kan lah bila ditepuk manja bahu, di sumbat dgn sehelai dua note dan sepasang batik pelikat, benci pada rasuah boleh mengubah undi mengiyakan rasuah.

Pilihan Raya Kecil (klik): Bersama melakarkan perubahan di Bagan Pinang

@PR Juasseh/Jemapoh@

No comments: