Majlis Pakatan Rakyat

Majlis Pakatan Rakyat
Cahaya Keadilan & Kemenangan Pasti Terbit ; Negara ini mesti berubah. Mungkin kita kalah dalam satu atau dua pertempuran, tapi saya yakin kita akan memenangi peperangan ini,"ANWAR IBRAHIM"

Saturday, October 31, 2009

Bersama Makan Malam PKR Cabang Rembau


JAMUAN MAKAN MALAM KUTIPAN DANA DAN KEBAJIKAN anjuran KEADILAN Rembau

31 Oktober, 2009
8.00 pm
Rest. Teratai, Seremban 2, Seremban (depan Jusco Seremban 2)

Pendokong reformasi PR Juasseh/Jemapoh malam tadi sempat bersama-sama makan malam anjuran badan kebajikan PKR Cabang Rembau.

Sekalong tahniah barisan kepimpinan Rambau yang membariskan penceramah2 untuk menerangkan secara terperinci pergolakan dan kebuasan Umno BN dlm cubaan merampas kerajaan Pakatan. Tanpa sopan dan salah etikanya, di pergunakan segala kekuatan jentera kerajaan mencipta skrip yang disusun untuk memerangkap Ahli Parlimen termasuk Adun PR.

Kurang yakinnya dlm sistem piliharaya yang telah menelanjangkan Umno BN PRU 12 sebelumnya dan tiada sambutan juga sokongan rakyat semakin longgar dengan perlaksanaan slogan 1M, membuatkan Umno BN mengunakan pakai sistem kitar semula operasi lalang dlm zaman Mahathir.

Tangkapan demi tangkapan dan ugutan yg berterusan bagi memastikan kerajaan PR runtuh sebelum PRU 13.

Tapi percayalah.... reformasi kebangkitan rakyat bukan kerana Anwar, Nik Aziz atau Guan Eng. Tapi rakyat semakin sedar dan celek untuk mengembalikan hak yang semakin terhakis. Menang atau kalah pilihanraya itu hanya sistem demokrasi kerajaan Umno BN.

Anwar, Nik Aziz, Guan Eng serta ramai lagi cuma sebahagian barisan pemimpin yang diberi amanah sebagai peneraju. Mereka kini bertungkus lumus menyusun etika dan peradapan kesatuan supaya lebih berdisplin. Perbedaaan pandangan dlm PR adalah sangat di alu-alukan walau pun dilihat oleh Umno Bn seolah-olah bercakaran. Bezanya mereka bercakaran bagi memastikan hak2 rakyat dapat dinikmati. Manakala Umno BN tunduk takut malah semakin jumut walaupun pimpinannya semakin menyeleweng dan tergelincir daripada perjuangan asal. BN semakin bercelaru bercakaran berebut projek membolot kekayaan peribadi.

Perjuangan refomasi perjuangan rakyat yang akan berterusan. Parti hanya lah landasan. Sesiapa yang takut dgn risiko dan longgar dgn prinsip PERJUANGAN perjuangan ini, berundur lah. Gugurlah seperti pelepah kelapa dan jangan lah sampai seperti pelepah pisang. Dah mati masih melekat di batang hingga ditarik sentak supaya gugur.

Untuk Che'Bard dan Cabang Rembau... kami sentiasa mendoakan perjuangan ini sentiasa di lindungi Allah.

" Biduk Lalu Kiambang Pun Bertaup"

@PR Juesseh/Jemapoh@

No comments: