Majlis Pakatan Rakyat

Majlis Pakatan Rakyat
Cahaya Keadilan & Kemenangan Pasti Terbit ; Negara ini mesti berubah. Mungkin kita kalah dalam satu atau dua pertempuran, tapi saya yakin kita akan memenangi peperangan ini,"ANWAR IBRAHIM"

Thursday, October 8, 2009

Amalan Rasuah Dan Samseng Umno



Para SPR dan intelektual. Kaji isi intipati ucapan ini. Demi untuk melihat maruah dan penguatkuasaan undang2 negara ini berjalan di atas landasan keadilan kemakmuran. Sementara itu Zahid nafi pemimpin BN kempen di kem tentera (klik)

Muhyidin Yasin Timbalan Presiden Umno , nafi Pemuda Umno bertindak samseng serang Markaz Pemuda Pas di Bagan Pinang dan tetak pemuda Pas walaupun kes serangan itu dah ada bukti.

Sinar harian 6 0kt 2009 (N5) mengiakan akan kebenaran apa yang terjadi pada 7-10- 09 itu. Ini apa yang diucapkan oleh anak Megat Junid iaitu Megat Firdouz Setiusaha Pemuda Kebangsaan Umno : pemuda2 gerak gempur Umno ? (klik)

Apa yang dibimbangkan kini benar-benar terjadi, peristiwa petugas-petugas PAS diserang, ditampar,dikejar,dihalau, ditumbuk dan ditetak dengan parang berhampiran balai polis Telok Kemang menyaksikan pihak polis seolah terpaku dan serba salah untuk bertindak setelah kenyataan bosnya Menteri KDN Hishamuddin yg mendakwa 'Taktik kotor Pas (klik) yg memulakan provokasi.

Di seru demi menjaga keselamatan rakyat Malaysia, dan jgn di lihat seperti bersekongkol untuk memenangkan calon BN di Bagan Pinang, PDRM harus juga bangkit meletakan semula etika persumpahan tugas. Jangan biarkan orang-orang politik yg beragenda jijik mencekam tugasan anda.

Jentera2 PR yg sedang bertugas di PD, merayu dan meminta sahabat-sahabat untuk segera turun membantu jentera calon PAS demi keselamatan semua dalam pilihanraya kecil N31 Bagan Pinang.

Pagi itu juga tersebar sms :-

Sebarkan, 5 orang pemuda gombak dipukul dan masuk hospital,markas pas dikepung, kita kurang petugas, umno tunjuk samseng, bantuan petugas diperlukan. Sila hadir segera. Bendera pas dibakar ditiang, Bgn Pinang kecoh seketika kerana kita x ramai? Kereta pemuda kelantan dihalau keluar dari pd dan kita simpan dirumah selangor. Kamarul s/u pandan. Doakan keselamatan kami disini. PRK paling panas.

Sejarah ganas pilihanraya kini berulang kembali, peristiwa pembunuhan Ketua Pemuda PAS yang juga ahli Parlimen, Abdul Samad Gul, pembunuhan Pesuruhjaya PAS Perlis, YB Haji Tahrim Ali dan serangan 200 pemuda Umno di Felda Lubuk Merbau hingga mengorbankan Saudara Osman Talib hingga kini belum ada jawapan dari pihak Polis.

Sehingga malam tadi juga samseng-samseng masih bermaharaja lela di Bagan Pinang dengan provokasi melampau dalam keadaan mabuk arak dan bersenjatakan parang dan pisau menakut-nakutkan orang ramai yang lalu lalang dan berani datang kemarkas PAS.

Inilah budaya bacul orang terdesak untuk menang yang diajar oleh pemimpin-pemimpin Umno kepada pengikut-pengikut mereka sehinggakan mereka tidak sedar kejahilan mereka sendiri yang tidak kenal dosa pahala.

Kenyataan yang berunsur mengugut dan cuba bermain kasar dan ganas oleh Pemuda Umno itu mesti disiasat pihak keselamatan tanpa gangguan demi keadilan semua pihak.

@PR Juasseh/Jemapoh@

No comments: