Majlis Pakatan Rakyat

Majlis Pakatan Rakyat
Cahaya Keadilan & Kemenangan Pasti Terbit ; Negara ini mesti berubah. Mungkin kita kalah dalam satu atau dua pertempuran, tapi saya yakin kita akan memenangi peperangan ini,"ANWAR IBRAHIM"

Saturday, October 3, 2009

Hujan Pembersihan Rasuah Isa Samad Di Bagan Pinang

3hb Okt 2009




Video Penamaan Calon N31 Bagan Pinang


Pilihanraya kecil DUN Bagan Pinang akan menyaksikan pertandingan satu lawan satu antara calon UmnoBN lawan Pas PR (Klik), Tan Sri Isa Samad dengan calon PAS PR Zulkefly Mohamad Omar.

Sebelum ini, ...Shahruddin[klik] bekas jurutaip AP Telok Kemang Dato' Kamarol yg di berhentikan kerana masalah displin, tidak dapat menyerahkan kertas pencalonannya kepada pencadangnya yg bukan orang tempatan Bagan Pinang.

Para penyokong seawal subuh telah memenuhi Masjid Bagan Pinang menunaikan solat subuh seterusnya solat hajat memohon agar tanggung jawab keadilan ini di restui.

Mood nasional begitu memuncak di Bagan Pinang. Berdasarkan kehadiran yang kami kira mencecah 20,000 orang dari pelbagai golongan khasnya golongan muda serta pembantu dari luar, kami yakin kemampuan untuk kita goncangkan BN sekali lagi terbuka luas.

Mengulas mengenai lemparan tuduhan bahawa Pakatan Rakyat ketandusan calon adalah membayangkan sikap menepuk air di dulang. Bahkan Umno BN sendiri masih lagi meletakan Isa, calon yang rasuh dan tidak di senangi oleh ahli-ahli Umno termasuk pimpinan tertinggi. Apa yang berlaku membayangkan Pakatan Rakyat semakin matang dalam berpolitik.

Penyokong PAS yang datang dari pelbagai pelusuk tanah air tanpa di bayarkan TAMBANG dan tempat tinggal telah menyerbu kawasan penamaan calun. Mengiringi calun Bagan Pinang.

Kedatangan yang tanpa di undang ini telah sekali lagi memeriahkan hari penamaan calun hari ini..Ia menampakkan sokongan penuh kepada Pakatan,

Hujan yg melimpah lebat pada pagi hari percalonan, ini seolah-olah cuba membersihkan semula Bagan Pinang dari dosa rasuah yg di cemari oleh Isa sebelum ini

Penamaan calon prk Bagan Pinang berjalan dalam keadaan tegang tetapi penuh bersemangat antara penyokong pakatan rakyat dan Umno Bn yg hanya kehadiran sekitar 3000 orang.

Laungan reformasi, Isa Duit!, Isa Rasuah!, Hidup Rakyat, Hidup Islam! dan zikirallah bergema melepasi bukit bangunan MDPD yg ketuai oleh jentera Pkr Kuala Pilah saudara Kamarul, Tim Amk NS Norazizi Aziz, Mpt PKR Chq Badrul, Naib Amk Pkr Pusat Jonah dan beberapa lagi pimpinan tertinggi PKR, PAS dan DAP. Masing2 cukup terkenal dgn kelantangan suaranya dan bersilih ganti hingga tamat proses penamaan calon.

Tindakan pihak polis yang berikan laluan kepada penyokong UMNO-BN di jalan utama depan pusat penamaan calon, manakala Pas PR melalui jalan dan belakang bangunan, telah menimbulkan kemarahan penyokong pakatan rakyat yang tidak dibenarkan hampiri jalan depan pusat penamaan calon. Cara ini cuba tidak menampakan puluhan ribu penyongkong Pas PR dari jalan utama yang telah menenggelamkan Umno BN.

Penyokong pakatan rakyat disuruh polis beredar jauh daripada pusat penamaan calon dan agak menimbulkan ketegangan antara pihak polis dan penyokong pakatan rakyat. Kejadian tersebut tidak lama dan polis hilang kawalan bila penyokong pakatan rakyat tidak berganjak dan terus berada depan penyokong Umno-Bn.

Penyokong Umno telah yg membuat provokasi dengan membaling botol minuman dgn tidak diambil tindakan oleh pihak polis, agak mengecewakan kami, malah kumpulan gendang kaum India penyongkong kelab Pas WP pula yg cuba di rampas alat permainannya.

Penyokong2 Umno BN jelas mempergunakan anak2 yg dlm alam persekolahan lagi. Malah diantaranya menonggang motor dgn liar dan membahayakan. Dan ramai diantaranya juga anak-anak kaum India. Mungkin anak-anak kaum India dari parti MIC dan PPP, parti yg hampir pupus ini. Meraka memasang strategi memohon simpati kewangan seperti
penubuhan Makkal Sakthi, kaum India yg baru di terima Najib dgn dakwaan agihan RM30 juta. Dimana sebenarnya orang-orang Umno, begitu juga pemuda Umno ???

Adakah Dato' MB Mohamad dan Khairy memboikot (klik) Prk ini atas rasa kekecewaan yg teramat setelah beberapa nama yg di hantar ke pusat tidak di iktirafkan.

Sesungguhnya hujan rahmat yang turun pada jam 8.30 pagi sedikit pun tidak menjejaskan semangat penyokong pakatan rakyat untuk terus berada di tempat penamaan calon tersebut tanpa berganjak hingga tamat. Manakala penyokong2 Umno telah ditempatkan di khemah yg didirikan didlm kawasan MDPD siap dengan iklan minuman Air Tebu percuma, tajaan Isa atas terpilihnya sebagai calon.

FRU yang begitu ramai berada di sebelah penyokong pakatan rakyat cuba menolak dgn menggunakan perisai untuk menjarakan kami dari mengepong kebiadapan anak-anak sekolah jentera Umno di Bagan Pinang.

Semoga segala kelemahan kami di perkuatkan semula dgn iltizam menjaga kehormanian Islam dan Keadilan.

P
ercalonan Bagan Pinang(Klik)

@ PR Juasseh/Jemapoh@

No comments: