Majlis Pakatan Rakyat

Majlis Pakatan Rakyat
Cahaya Keadilan & Kemenangan Pasti Terbit ; Negara ini mesti berubah. Mungkin kita kalah dalam satu atau dua pertempuran, tapi saya yakin kita akan memenangi peperangan ini,"ANWAR IBRAHIM"

Saturday, January 2, 2010

Pertikaian Nama Allah..... Awas Perangkap UMNO

Mereka telah menggunakan 'Allah' ratusan tahun,
kenapa kini tiba2 saja isu ini hangat (klik)
Sumber: Malaysiakini

Mungkin ada yang tersirat....???

Keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur yang membenarkan akhbar mingguan Herald-The Catholic Weekly menggunakan perkataan Allah dalam penerbitannya menjadi berita dan isu hangat yang mewarnai kedatangan tahun 2010.

Siapa yang menang dalam masalah ini adalah perkara kedua yang perlu diperkatakan terlebih dulu. Yang lebih utama dan menjadi kekesalan serta rasakan mendapat perhatian banyak pihak ialah Hakim bukan Islam Lau Bee lan yang mengendalikan dan memutusan keputusan penting ini.

Tidak adakah lagi hakim berbangsa Melayu dan beragama islam yang boleh diputuskan oleh pihak yang terbabit untuk mendengar dan memutuskan perkara tersebut. Sedangkan Implikasi yang sangat besar kepada agama Islam. Bila ianya diputuskan oleh hakim yang bukan Islam tentunya kita melihat sesuatu yang tidak kena sekali lagi dalam sistem kehakiman di negara kita..

Modus operandi
:

Penggunaan nama Allah oleh kristian tak akan berjaya walau bila2 pun di Malaysia ini. Dalam rayuan nanti puak kristian juga akan kecundang...namun apa sebenarnya di sebalik isu ni...Malaysia akan mendengar apa org penting UMNO bagi tau kat member2 dia..

1- Arah hakim bukan Islam buat keputuan memihak kepada kristian, kalau hakim islam nanti akan jadi isu besar dan maut hakim tu nanti...

2-Maka org2 terpilih akan berkokok..ikut keperluan untuk bersihkan imej, dah disusun dgn rapi...Pemuda UMNO, Mahathir, Rais Yatim dll..

3- Ini akan membuatkan rakyat terasa bahawaUMNO lah yg sebenar2nya pembela Islam...

4- Kaitkan Mahkamah Syariah, Raja-Raja Melayu...ini akan menunjukkan pembelaan UMNO kepada mahkamah syariah dan tanggungjawab kepada raja2 Melayu..( sebenarnya meraka lah yag hancurkan kedua2 institusi ini)

5-Kutip pendapat Pakatan dalam hal ini..terutama dari pemimpin Islam PR yang kurang sedar isu ini untuk menyebelahi Kristian...dari situ PR akan dituduh pembelot terhadap Islam. (pemimpin PR kena hati2 dan berwaspada)

6- Desakan bagai nak rak dibuat tunjuk pembelaan untuk Islam dan Allah. Demo Umno sudah bermula dan mula mencabar PR untuk menunjukan kejaguhan

7-Arah mahkamah rayuan batalkan keputusan mahkamah tinggi..

8- Diharapkan kepercayaan terhadap UMNO dari sudut islam akan kembali...

Isu ini samalah seperti UMNO menaikkan harga barang. Kemudian UMNO perjuangkan agar harga itu turun kembali ...dan rakyat nampak UMNO perjuang nasib rakyat..walhal ..harga barang tu memang tetap macam tu...

Nama ALlah memang tidak akan diredai oleh semua masyarakat Islam kalau berlaku juga Muslimin tak akan berdiam diri...UMNO tahu itu semua...tapi UMNO ingin jadi jaguh dalam isu ini...

Silakan UMNO.....
kerana Hakim, SPR, SPRM, KDN dan banyak lagi ...adalah Ketua yg sama...di bawah Jabatan Perdana Menteri.

@PR Juasseh/Jemapoh@

1 comment:

2ez said...

apo yg ponting pado kito "cari rahsia apo yg ado pada "ALLAH"
>>Bismillahi.....
Dgn Nama Allah>>>> apo yg ado pd namo, kok kito x tau kdudukan rahsia tsmbunyi maka samo gak la kito dgn mrk.

kito nak pjuang apo kok dah sampai maso kito porang dgn smangat kiyai salleh....