Majlis Pakatan Rakyat

Majlis Pakatan Rakyat
Cahaya Keadilan & Kemenangan Pasti Terbit ; Negara ini mesti berubah. Mungkin kita kalah dalam satu atau dua pertempuran, tapi saya yakin kita akan memenangi peperangan ini,"ANWAR IBRAHIM"

Saturday, July 11, 2009

IJTIMAK DAKWAH SEDUNIA..300 000 ramainya...ALLAHUAKBAR..


Lautan manusia.

Begitulah suasana yang boleh digambarkan apabila kira-kira 100,000 jemaah tabligh dari seluruh dunia membanjiri Kuarters Lapangan Terbang Kuala Lumpur (KLIA) di sini sempena Ijtimak Dunia 2009 yang berlangsung selama tiga hari bermula semalam.

Bilangan jemaah yang hadir dijangka meningkat kerana ulama-ulama tersohor dari seluruh dunia juga akan hadir sepanjang tiga hari program tersebut.

Bagi tujuan itu, pihak penganjur telah membelanjakan RM2 juta untuk menyediakan 10 khemah besar yang setiap satu boleh menempatkan 10,000 hingga 11,000 jemaah. Selain itu, sebanyak RM5 juta lagi diperuntukkan untuk penyediaan makanan dan minuman yang diuruskan oleh 1,500 tukang masak yang juga dari kalangan ahli tabligh sendiri. AMAL MAKRUF NAHI MUNGKAR ! ALLAHU AKBAR MOGA MELAYU MANGKUK YANG DALAM UMNO KEMBALI PADA ISLAM SEBENAR ,BUKAN YANG PAKAI SETENGAH-SETENGAH AYAT AL QURAN & HUKUM ALLAH ! RASUAH TADAK DALAM ISLAM ! PUTARBELIT & FITNAH TADAK DALAM ISLAM ! SELEWENG HAK RAKYAT MARHAEN TADAK DALAM ISLAM ! KRONISMA & NEPOTISMA TADAK DALAM ISLAM ! AKTA ISA TADAK DALAM ISLAM ! ALIF-MIN- NUN-WAU= SARKIS !

ir pun ado pegi gak...hari jumaat petang lopeh abih kojo dan sabtu pagi...ramai sungguh lautan manusia...sambil dok dengar bayan dari ulamak2 seluruh dunio....dah la ilmu kito ni kurang...marilah sesamo kito mendengar bayan dari sahabat2 kita dari serata dunio....

ALLAHU AKBAR !

1 comment:

Anonymous said...

Saya baru balik menghadiri ijtimak ni...

Semoga nasihat2 ulama dijelmakan dalam tindakan dan amalan dalam kalangan usahawan agama.Semoga hidayat tersebar ke seluruh alam asbab pengorbanan mereka yang keluar jalan Allah.

p.s.: Saya skrg tengah online kat Golden Lounge, KLIA... tunggu flight.

p.p.s.: Ehh.. Ada jugak ke orang tabligh yang naik flight business class? :-) Ingatkan orang tabligh ni tinggalkan dunia kerana kejar akhirat...