Majlis Pakatan Rakyat

Majlis Pakatan Rakyat
Cahaya Keadilan & Kemenangan Pasti Terbit ; Negara ini mesti berubah. Mungkin kita kalah dalam satu atau dua pertempuran, tapi saya yakin kita akan memenangi peperangan ini,"ANWAR IBRAHIM"

Thursday, July 30, 2009

1hb Ogos 2009 Akan tercatit sejarah Negara


Maka akan tercatat lah sejarah Negara, satu perhimpunan besar-besar akan berlansung esok. Anjuran dari badan NGO dan akan di sertai oleh pelbagai lapisan dari badan-badan politik.

Memorundum penghapusan akta ISA (Penahanan Tanpa Bicara) yg telah di bentuk agak sekian lama oleh pihak penjajah British ini akan diserahkan kepada DYM Yg DiPertuan Agong.

Akta ini digunakan oleh british untuk memenjara pihak-pihak yg berhaluan kiri yang menentang penjajahan mereka terhadap negara satu masa dulu. Negara dlm ketakutan dan wajib di takutkan, dan hasil rompakan kekayaan negara ini di hantar ke bumi British.

Kini ISA masih di guna pakai dan dipertahankan oleh Umno BN dlm sistem kerajaan terhadap parti-parti pembakang dan pihak2 yg tidak bersetuju dalam beberapa dasar negara.

Mantan PM Abdullah Badawi turut menyuarakan pendapat, Abdullah: K'jaan berani hapus ISA (klik) bahawa akta zalim ini harus dimansuhkan. Beliau cukup tahu akta zalim ini, malah seluruh pemimpin negara cukup faham kezaliman akta ini. Tapi akta ini wajib di pertahankan oleh beberapa pemimpin negara demi mengekalkan kedudukan dan melindungi salahlaku mereka dari di bicarakan oleh pihak2 tertentu.

Sebagai persiapan terakhir, semua penyokong-penyokong yg cintakan kedamaian dan keadilan, hari ini diseru untuk mengadakan Solat Hajat di Masjid, Surau atau di Markas Parti masing-masing.

Seluruh rakyat digesa turut hadir dengan memakai baju Hitam Merah, sebagai lambang soladariti dan sokongan moral kepada mangsa2 ISA.

Dan yang tidak berkemampuan untuk hadir, doakan perjuangan ini demi Islam, keadilan negara dan anak-anak cucu perwaris negara.
@Bro Luv@

No comments: