Majlis Pakatan Rakyat

Majlis Pakatan Rakyat
Cahaya Keadilan & Kemenangan Pasti Terbit ; Negara ini mesti berubah. Mungkin kita kalah dalam satu atau dua pertempuran, tapi saya yakin kita akan memenangi peperangan ini,"ANWAR IBRAHIM"

Sunday, February 28, 2010

Anai-anai dalam PR Mencuba & Menagih Nasib Dgn Umno


Terkini - 28hb Feb 2010

Bekas Adun PKR Penanti Fairus menagih dan mencuba nasib dengan UMNO semula setelah tertekan tuduhan hebat dengan rasuah.

Bekas Timbalan Ketua Menteri I Pulau Pinang, Mohd Fairus Kamaruddin menyertai Umno semula kira-kira dua minggu selepas Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menggugurkan tuduhan rasuah terhadapnya.

Keputusan beliau menyertai Umno diumumkan selepas menghadiri Perjumpaan Kepimpinan Tertinggi Pertubuhan Silat Seni Gayong Malaysia Bersama Perdana Menteri Malaysia yang turut dihadiri Datuk Seri Najib Razak.

Terdahulu Fairus dengan berpakaian ahli Pertubuhan Silat Seni Gayong menyambut ketibaan Najib, yang juga Presiden Umno, di lobi hotel tempat berlangsungnya majlis itu.

Sebelum bersama PKR, Fairuz adalah bekas ahli Umno salah satu cawangan di Selangor. Dan kini sujud semula kepada Umno kira-kira dua minggu selepas Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mengumumkan beliau antara lapan kes berprofil tinggi bebas tuduhan rasuah.

Sejurus sahaja mengumumkan beliau keluar daripada KEADILAN dan menjadi ahli Umno kad keahlian beliau sudah pun tersedia dengan nombor 02634284 dengan status bertaraf aktif.

Menurut maklumat kad keahlian yang diperolehi daripada www.daftar.umno.org.my, Fairus menjadi ahli Umno cawangan Bandar Wawasan di dalam bahagian Bukit Bintang.

Bahagian Bukit Bintang diketuai oleh Datuk Seri Abdul Aziz Mohd Zabidi, Bendahari Agung Umno.

Syukur Fairus Keluar Keadilan (klik)

Beliau pernah disiasat kerana dakwaan rasuah melibatkan syarikat kuari di Seberang Perai.

Fairus, 33, meletakkan jawatan sebagai Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Penanti berkuat kuasa 16 April tahun lalu.

Sehubungan tingkah sumbang Fairus yg tidak mahu berubah telah di nasihatkan oleh PKR untuk melepas jawatan Adun dan Timbalan Ketua Menteri 1 Pulau Pinang.

Beliau juga merupakan bekas Pengerusi Pembangunan Keusahawanan dan Koperasi, Penerangan dan Perhubungan Masyarakat Pulau Pinang. Beliau tersalah langkah dan beranggapan bahawa setelah dapat memerintah, kuasa yang ada dapat mengumpul kekayaan seperti UMNO dan BN.

Pakatan Rakyat adalah wadah baru keselesaan rakyat dan bukan wadah pemimpin yg mencari kekayaan. Rakyat akan sentiasa memantau kerja-kerja termasuk salah laku pemimpin. Keadilan dan perjuangan rakyat bukan mainan di pentas ucapaan malah ianya terlalu luas mencakup kekuatan dalaman amalan diri untuk di terjemahkan.

Kini Umno terpaksa memelihara anai-anai ini untuk di jadikan modal membina semula busut yang di lihat semakin pupus bagi menghadapi PRU 13 nanti. Dah cukup ketara jiwa-jiwa pelahap ini adalah spesis yang harus di longgokan semula bersama Umno BN yg sememangnya sudah sedia maklum tabiatnya.

“Saya akhirnya mendapat petunjuk yang sangat jelas dan saya dengan ini atas prinsip mempertahankan agama dan kepentingan rakyat, hari ini saya membuat pengisytiharan untuk keluar PKR dan menyertai Umno,” hujah untuk meraih simpati dalam menyampaikan ucapan khas sebelum Najib mula berucap.

Strategi Umno berjaya. Najib memasang umpan dan jerat membalas rintihan Fairuz dalam ucapannya pula berkata atas nama Presiden Umno beliau menyambut penyertaan Fairus, yang menurutnya telah hilang kepercayaan terhadap kepimpinan PKR ke dalam Umno.

“Oleh itu atas nama Presiden Umno, anak muda bernama Fairus akan diterima dengan senang hati (ke dalam Umno) kerana saya tahu beliau mengambil keputusan atas soal prinsip, atas nama perjuangan... mahu menjadi anggota Umno.

“Oleh itu kita kena jaga beliau dengan baik, beliau boleh memainkan peranan kepada parti, bangsa dan agama,” katanya.

Tugas baru anai-anai ini sudah siap menanti. Anai-anai ini akan menjadi jurucakap mengondam PR samada didalam ceramah atau temu bual media. Program2 akan di susun satu demi satu dan akan di beri imbuhan yang lumayan kiranya tugasan ini mula menampakan hasilnya. Hebatnya Umno Mencekam ... dan tidak pernah tidur berpolitik sepanjang masa selama 365 hari.

@PR Juasseh/Jemapoh@

1 comment:

khancha2692 said...

UMNO jaga sangat ke melayu & islam ni? Anai-anai inilah yg akan menambah rosakkan lg melayu & islam......Sanggup jual maruah, prinsip & agama demi kesenangan duniawi.......