Majlis Pakatan Rakyat

Majlis Pakatan Rakyat
Cahaya Keadilan & Kemenangan Pasti Terbit ; Negara ini mesti berubah. Mungkin kita kalah dalam satu atau dua pertempuran, tapi saya yakin kita akan memenangi peperangan ini,"ANWAR IBRAHIM"

Sunday, February 28, 2010

Ijab Kabul Mematangkan Politk Jemapoh

From 2010-02-20


From 2010-02-20


Mohamad bin Lani bekas Pengerusi JKKK Desa Jempoh juga bekas Ketua Umno Cawangan Desa Jemapoh memilih ibu tunggal adik iparnya sendiri Kalsom binti Hj Mohd Pilus sebagai isterinya, serta menamatkan zaman dudanya setelah kematian isteri Habibah Binti Pilus akibat kanser buah pinggang.

Isteri yg terkini adalah ibu kepada ahli parti PKR Hafiz Shahril b. Mohd Shah juga merupakan anak buah kepada bro luv.

Mohamad Lani telah meletakan kesemua jawatan dalam parti setelah rasa terhina di atas setiap ucapan Tim Menteri Dato' Hassan kerana kononnya dilihat gagal untuk menyekat program AMK cabang " Karnival Futsal Siratulrahim" yg menggunakan Padang Rakyat Awam berhadapan rumah Mohamad sendiri setahun yang lalu. Beliau pernah di datangi risek tentera di soal siasat kerana perletakan jawatan ini dan berita2 yg mengatakan beliau akan bersama Pakatan Rakyat. Tekanan ini memungkinkan agar Mohamad tetap taat setia kepada Hassan dan tetap memberi sokongan yg tidak berbelah bagi sekiranya Hassan berhajat untuk menentang Ismail Lasim merebut Ketua Perhubungan Umno bahagian Kuala Pilah pada pemilihan yang akan datang.

Beberapa saksi dan pagawai masjid adalah ahli PR manakala nazer Khariah adalah Ketua Umno Cawangan. Manakala Mohammad ahli Umno, kini akan hidup didalam satu bumbung bersama anak2 dari isteri keduanya yg berlainan parti.

Turut hadhir pada malam harinya Ketua MPR Juasseh Tuan Haji Rosli bersama2 sahabat. Manakala siangnya Naib Ketua AMK NS Azizi Aziz dan Naib Ketua AMK Cabang Nizam dan Shidee bersama2 sahabat. Rombongan UMNO terdiri Exco NS Dato' Ismail Lasim, Yahya Pilus dan Dahlan hadir jam 2.30pm.

Kematangan sebahagian penduduk Desa Jemapoh dlm menilai erti berpolitik sering bekerjasama didalam sesuatu program dengan bersepakat tetapi tetap menetang sebahagian dasar UMNO yang di lihat sering gagal dan tersasar untuk membela rakyat.

Doa dari pejabat MPR moga bahtera kedua mempelai sering memperolehi keberakatan

@PR Juasseh/Jemapoh@

1 comment:

khancha2692 said...

Semoga bahtera indah yg bakal di layari akan sampai ke pelabohan bahagia tanpa di gugat sebarang ombak ganas......