Majlis Pakatan Rakyat

Majlis Pakatan Rakyat
Cahaya Keadilan & Kemenangan Pasti Terbit ; Negara ini mesti berubah. Mungkin kita kalah dalam satu atau dua pertempuran, tapi saya yakin kita akan memenangi peperangan ini,"ANWAR IBRAHIM"

Tuesday, November 24, 2009

Gempar...!!! Al-Fatihah-Atok Ghani


Atok Ghani yg dilahirkan dlm 1920 warga emas Desa Jemapoh telah kembali keramatullah.

Arwah adalah ayah kepada bekas pengerusi JKKK Desa Jemapoh Chequ Yusoff (Juga telah meninggal di Mekah) telah keluar rumah secara bersendirian tanpa di sedari keluarga, hilang dari kediaman sejak 6 hari yg lalu. Seluruh tenaga penduduk kampong bergerak pantas bergabung dengan anggota polis dan juga bantuan anjing pengesan polis telah membuat operasi carian hampir setiap waktu tetapi gagal.

Arwah telah dijumpai petang tadi sekitar jam 3.oopm oleh penduduk kampong di belukar berhampiran ladang sawit ditanah kebun bekas imam Jamal Jln Kg Ayer Puteh. Sewaktu ditemui, arwah kemungkinan meninggal dunia sewaktu subuh berdasarkan lelehan darah yg masih baru dari luka-luka kecil di kaki sewaktu merentas belukar.

Sewaktu pencarian..., terdapat beberapa kesan jejak belukar yg terang mungkin arwah pernah bermalam sebelum dijumpai meninggal. Arwah yang telah berumur dan kehilangan beberapa daya ingatan juga pengasas surau Jemapoh. Selamat dikebumikan selepas Isyak tadi.

Semoga arwah dihimpunankan bersama-sama orang-orang yang solleh. Terima Kasih tak terhingga oleh waris-waris arwah ke atas perhatinan orang2 kampong sewaktu usaha pencarian sebelumnya hinggalah di hari perkebumian.

@PR Juasseh/Jemapoh@

No comments: