Majlis Pakatan Rakyat

Majlis Pakatan Rakyat
Cahaya Keadilan & Kemenangan Pasti Terbit ; Negara ini mesti berubah. Mungkin kita kalah dalam satu atau dua pertempuran, tapi saya yakin kita akan memenangi peperangan ini,"ANWAR IBRAHIM"

Wednesday, November 25, 2009

Berita Atok Ghani Di Sinar Harian


Jemapoh –25hb Nov 2009-Rabu Warga emas hilang ditemui mati di ladang kelapa sawit (klik) Seorang warga emas yang dikatakan hilang dipercayai keluar bersendirian dari rumahnya, di Kampung Baru Kuala Jemapoh, ditemui mati di ladang kelapa sawit di Kampung Air Putih, di sini semalam.

Mayat Abdul Ghani Gadoh, 83, ditemui 1.5 kilometer dari rumahnya, kira-kira 3.45 petang semalam oleh orang kampung yang sedang mencarinya di situ.

Difahamkan, kawasan itu menjadi ‘tempat tinggalnya’ sejak kehilangannya Khamis sehingga hari ini (semalam).

Anak bongsunya, Saripah Abdul Ghani berkata, dia tidak menyangka menyambut kepulangan ayah dalam keadaan tidak bernyawa.

“Saya sedih kerana tidak dapat menemani ayah di saat-saat akhirnya. Namun saya reda dengan ketentuan Allah. Saya tetap bersyukur kerana masih dapat melihat wajahnya buat kali terakhir walaupun dalam keadaan menyedihkan.

“Daripada saya tidak tahu ke mana ayah pergi, lebih baik saya menerimanya dalam keadaan seperti ini. Sekurang-kurangnya saya dan ahli keluarga dapat berjumpanya buat kali terakhir dan sendiri mengebumikan mayatnya,” katanya ketika ditemui di rumahnya, di sini.

Katanya, Allahyarham akan dikebumikan pada malam ini (semalam) selepas solat Maghrib dan berharap semoga rohnya dicucuri rahmat.

Sementara itu, Saripah berterima kasih kepada penduduk kampung yang membantu mencari Allahyarham selama ini.

Allahyarham meninggalkan seorang balu, Maah Talib, 80an dan tiga anak.

Sinar Harian semalam menyiarkan laporan kehilangan Abdul Ghani.

Menurut sumber polis, tiada unsur-unsur jenayah didapati dan kematian Allahyarham diklasifikasikan sebagai mati mengejut.

@PR Juasseh/Jemapoh@

No comments: