Majlis Pakatan Rakyat

Majlis Pakatan Rakyat
Cahaya Keadilan & Kemenangan Pasti Terbit ; Negara ini mesti berubah. Mungkin kita kalah dalam satu atau dua pertempuran, tapi saya yakin kita akan memenangi peperangan ini,"ANWAR IBRAHIM"

Sunday, November 14, 2010

KHAS Buat Ahli PKR : Jangan Bakar Kelambu

Ini Parti Rakyat...ini parti kita. Ini bukan parti orang-orang kenamaan atau elit. Kita lah yang bakal menentukan halatuju parti dan perjuangan. Pejuang tidak akan berhenti dek kerana ragam2 orang.

Yang nak menentukan pemimpin jugak adalah kita. Dan nak meruntuhkan pemimpin dan parti jugak, adalah kita.

Pakar perlembagaan Prof Dr Abdul Aziz Bari yang turut memberi ucapan dalam pertemuan tertutup Rapat Anak Muda berkata, beliau menasihatkan anggota parti berkenaan supaya bersabar dan "tidak mengikut rentak orang luar."

"Walaupun ada kelemahan saya tengok ini satu keberanian di pihak parti untuk kemukakan cara baru (melalui pemilihan langsung)

"(Memang) ada masalah tetapi itulah sebenarnya kekuatan dia supaya pemimpin itu naik dengan cara yang terbuka yang telus.

Walaupun saya tak nafikan ada pemimpin yang gunakan cara yang tak sihat tapi lama kelamaan orang ini akan terkeluar juga.


"Mungkin sekarang tidak, jadi saya katakan tadi kena bersabarlah, jangan sampai bakar kelambu kerana ada satu dua masalah.

Kena bersabar dan gunakan saluran yang ada, saya katakan tak ada benda yang tak ada kelemahan. Ini kali pertama, kena bersabarlah.

Tambahnya, PKR perlu menghadapi masalah yang timbul dalam pemilihan kali ini "dengan berani."

No comments: