Majlis Pakatan Rakyat

Majlis Pakatan Rakyat
Cahaya Keadilan & Kemenangan Pasti Terbit ; Negara ini mesti berubah. Mungkin kita kalah dalam satu atau dua pertempuran, tapi saya yakin kita akan memenangi peperangan ini,"ANWAR IBRAHIM"

Saturday, October 30, 2010

Keputusan pemilihan PKR hari ke-2




Cabang Kuala Pilah - Pemilihan 2010


Keputusan pemilihan PKR hari kedua setakat ini memperlihatkan Penyelaras Pakatan Rakyat Datuk Zaid Ibrahim terus mendahului di depan.

Berdasarkan keputusan tiga yang diperoleh setakat jam 10.05 malam, keseluruhan undi yang diterimanya sejak semalam sebanyak 745 undi.

Manakala pesaingnya, Naib Presiden Azmin Ali mendapat tambahan 578 dan Mustaffa Kamil Ayub mendapat 150 undi.

KEPUTUSAN MENGIKUT CABANG

Sementara itu di Negeri Sembilan

Di Rasah, untuk jawatan timbalan presiden, Azmin mendapat 39 undi, Mustaffa 7 dan Zaid - 15

Di Jempol, untuk jawatan timbalan presiden, Azmin mendapat 47 undi,
Mustafa 2 dan Zaid hanya 1.

Di Seremban, untuk kerusi timbalan presiden, Azmin mendapat 15, Mustaffa 78 dan Zaid sebanyak 23.

Di Kuala Pilah dalam kempen2 yang cukup hebat apa yg dipanggil team Azmin dan Zaid manakala Amk antara Chqu Bad dan Samsul Iskandar, Wanita Yb Zuraidah dan Aniamah Ferrar telah bersaing secara sihat.Namun, pengundi-pengundi lansung tidak mudah dipengaruhi oleh percaturan bloggers mau pun sebaran media termasuk siri jelajah2 kempen sebelum ini.



Kebijaksanaan berpolitik Ketua Cabang juga Mantan Presiden terawal PKR Tuan haji Nordin Ismail pula telah mendidik demokrasi itu dengan membuka ruang pentas penterjemahan demokrasi seluas-luasnya kepada pengundi-pengundi Kuala Pilah untuk membuat pilihan sendiri tanpa dipengaruhi oleh sesiapa pun.


Semalam barisan Azmin yang cukup ramai telah memenuhi ruang pejabat Pakatan Rakyat Jemapoh, sempat berkempen dengan menerangkan manifesto masing2. Kuala Pilah sekali lagi membuka ruang demokrasi tersebut dengan memberi peluang kesemua barisan dari calon Tim Presiden, Naib dan MPP untuk berucap. Kehadiran agak ramai walau pun ketika itu masih waktu pejabat sekitar jam 4pm.

Dan hari ini kehadiran pengundi masih buleh dibanggakan dengan kehadiran 98 orang walau pun hujan lebat dan juga sewaktu hampir 3/4 pengundi berdaftarnya meninggalkan Kuala Pilah dari pagi lagi yang telah mula berkampong ke Stadium Bukit Jalil untuk menyaksikan perlawanan akhir "Piala Malaysia" antara N. Sembilan dan Kelantan

Perlawanan Akhir Bola Sepak Piala Malaysia malam ini menemukan pasukan yang serupa tahun lepas di mana waktu itu Negeri Sembilan membawa piala berprestij itu balik ke Seremban sebagai hadiah kepada Raja baru Yam Tuan Mukhriz..
Dan sebentar tadi Kelantan pula membawanya ke Kota Bahru tanda hadiah kasih kepada Raja yang baru juga ditabalkan dengan kemenangan
(2 - 1) Tahniah....!!!


Keputusan Pengundian MPP Cabang Kuala Pilah

Cabang Kuala Pilah selesai melaksanakan pengundian Majlis Pimpinan Pusat hari ini 30hb. Oktober 2010 bermula jam 10.00 pagi hingga 4.00 petang, dan keputusan adalah seperti berikut:-

TIMBALAN PRESIDEN:-
1. Mustafa Kamil Ayub (49)
2. YB Azmin Ali (38)
3. Zaid Ibrahim (11)

NAIB PRESIDEN:-
1. YB Nurul Izzah Anwar (79)
2. YB Tien Chua (66)
3. Fauziah Salleh (53)
4. Yahya Sahri (41)

Ahli Majlis Pimpinan Pusat:-
1. Nordin Ismail (77)
2. YB Aminuddin Harun (76)
3. Badrul Amin Bahron (65)
4. Elizabeth Wong (65)
5. Yusmadi Yusof (59)
6. M. Ravi (58)
7. Faris Musa (56)
8. Khalid Jaafar (55)
9. Siti Aishah (55)
10. Abd. Rahman Yusof (44)
11. Nik Mahmood B. Nik Hassan (43)
12. Kamel Yassin (42)
13. Latheefa Koya (41)
14. Haniza Talha (41)
15. Onn Abu Bakar (39)
16. Chai Tong Chai (38)
17. Rozaini Rosli (37)
18. Johari Abdul (35)
19. Hee Loy Sian (33)
20. Zulkifly Ibrahim (32)

Bagi pengundian Pimpinan AMK pula adalah seperti berikut:-

KETUA:-
1. Shamsul Iskandar Akin (12)
2. Badrul Hisham Shahrin (9)

Timbalan Ketua:-
1. Khairul Anuar (Jonah) (14)
2. Chang Lin Kang (6)

Naib Ketua:-
1. Azmizam Zaman Huri (12)
2. Yunus Jamhari (9)
3. Nazree Yunus (8)

Sementara pengundian Pimpinan Wanita Pusat, keputusannya adalah seperti berikut:-

Ketua:-
1. Animah Ferrar (17)
2. Zuraida Kamaruddin (8)
3. Suraya Sudin (3)

Timbalan Ketua:-
1. Rodiah Ismail (22)
2. Asmah Abd. Kadir (5)

Naib Ketua:-
1. Aishah Lamsah (28)
2. Haniza Taljha (21)
3. Salma Ismail (21)



Sementara itu Ketua Cabang Kuala Pilah Tuan Haji Nordin meraih undi terbanyak dalam persaingan MPP dengan meraih undian 77 undi.

Beliau telah menerangkan "Pkr adalah satu-satunya parti dalam negara ini yang cuba untuk menterjemahkan pengertian demokrasi dengan cukup berani setelah merombak perlembagaan dengan setiap ahli berpeluang untuk memilih calon-calon masing diperingkat pusat.
Perubahan memerlukan proses. Pemilihan ini adalah sebahagian dari proses itu. Allah tidak akan membiarkan seseorang mengaku itu dan ini tanpa diuji. Proses ini akan menguji sejauh mana anggota itu melaksanakan apa yang mereka ucap dan ingin laksanakan.

Dalam proses, kita akan nampak siapa yang jujur dan siapa yang bermain-main.Dalam proses juga kita akan dapat membezakan yang silap dan benar, yang elok dan kotor,permata dan kaca.

Dalam proses demokrasi, pembersih kepada kotoran, kesilapan, kelemahan adalah anggota dan masyarakat.

merekalah yang mesti berperanan menegur dan merubah. Anggota mestilah mengangkat kuasa rakyat sebagai agen perubah masyarakat. Demokrasi bermakna anggota rakyat yang menentukan. Pemimpin boleh menganjur dan mengusulkan,tetapi anggota rakyat yang menentu menerima atau menolak."

Keputusan akan dikemaskini semula setelah menerima jumlah undi secara rasmi.

@ Biduk lalu Kiambang pun bertaup @

No comments: