Majlis Pakatan Rakyat

Majlis Pakatan Rakyat
Cahaya Keadilan & Kemenangan Pasti Terbit ; Negara ini mesti berubah. Mungkin kita kalah dalam satu atau dua pertempuran, tapi saya yakin kita akan memenangi peperangan ini,"ANWAR IBRAHIM"

Wednesday, September 15, 2010

16 sept - Hari Malaysia


"Tahniah" diucapkan kepada semua rakyat dan warga Malaysia dari Perlis sampailah ke Sabah!

Akhirnya, Hari Malaysia yg telah diperjuangkan oleh Pakatan Rakyat sejak PRU-12 lagi telah menjadi kenyataan.

Usaha keras pimpinan Pakatan Rakyat harus diberi tabik hormat dengan pengisyhtiharan 16 September 2010 sebagai Hari Malaysia!

Walau bagaimanapun, ucapan terima kasih yg tidak terhingga perlu diberikan kepada kerajaan Pusat sekarang dibawah kemudian Barisan Nasional! Semua rakyat harus berterima kasih kepada PM sekarang, DS Najib Tun Razak yg telah merealisasikan impian pimpinan Pakatan Rakyat!

Mungkin telah terdesak atau cuba untuk mendapat sokongan disaat-saat akhir sebelum PRU-13, kerajaan BN dilihat seakan-akan tersepit dengan modal-modal lapuk mereka yg seakan sudah kehabisan.

Akan tetapi, wahai semua rakyat jelata Malaysia, ingatlah, yg memperjuangkan Hari Malaysia ini ialah pimpinan Pakatan Rakyat, maka adalah harus kita memastikan, Pakatan Rakyat diberi mandat untuk memerintah negara kita yg tercinta supaya terselamat dari korupsi dan ketidak amanah pimpinan BN yg ada kini!

Tarikh 16 sept juga adalah tarikh yang cukup mengemparkan Kerajaan Pusat ketika di bawah Abdulah Badawi dulu.

Pakatan Rakyat telah menguji keberanian beberapa Ahli Parlimen BN untuk membentuk Kerajaan Pusat yg baru di bawah Pakatan Rakyat. Sedihnya .....ramai sangat Ahli Parlimen BN ini yg bermasalah dan terlalu takut dengan ugutan dakwaan dengan tuduhan salah-laku.

16 sept juga adalah tarikh ujian kepada beberapa ahli parlimen yg bercita-cita untuk menjadi menteri dan berangan-angan untuk meneruskan agenda peribadi seperti Umno BN. (rujuk MP Pkr yg jadi MP Bebas)

No comments: