Majlis Pakatan Rakyat

Majlis Pakatan Rakyat
Cahaya Keadilan & Kemenangan Pasti Terbit ; Negara ini mesti berubah. Mungkin kita kalah dalam satu atau dua pertempuran, tapi saya yakin kita akan memenangi peperangan ini,"ANWAR IBRAHIM"

Saturday, November 22, 2008

Santai ahad....Umno sakit tuo...PKR dan PAS mudo-mudo dah sakit.....

Salam ahad buek semuo....hari ni kono kojolaaa....projek plant upgrade....kono standby....dlm pado hari ahad ni terniat pulak den nk tulih pendapat den yang raso ehhh elok di baco...bukan eh nak salahkan sesiapo...tapi hendaklah dinilai oleh diri kita sendiri....UMNO SAKIT TUO...sobab ehh ramai orang-orangg lamo kt dalam umno niii takut nak lopeh kan kuasa....kalau boleh nak berkuasa sampai ke lubang kubur....abih taik dan berak di taburkan kat segenap penjuru selagi mereka masih berkuasa....sakit tuo ni kdg-kdg ingat...kdg2 tak ingat.....kdg2 koncing pun dan berak pun tak mampu nak kawal...meratoo berak ehhh......itulah UMNO....biaso ehhh org2 yg sakit tuo nii kito akan berdoa dan bertawakkal agar dio kembali ke pangkal jalan...masuk PR supaya kito dapek menjalankan amanah rakyat dengan baik.....ni takkk bilo dongar PR menggigil badan ehhh....nak pulak YB JEMAPOH...tak di hapik org JEMAPOH khususnya...am nya penduduk pilah...kalau dah terlampau sakit tuo bonar elok lah kito berdoa agar orang-orang tuo UMNO kembali kepada ALLAH dengan selamat dan aman....taubat lahhh........yang jadi mangso ehhh UMNO MUDO.....yang kono basuk taik UMNO TUO....kepada UMNO MUDO diharapkan bersabarlah hendak nya melayan kerenah UMNO TUO yg semakin pupus.....dan kepado UMNO MUDO....berfikirlah sematang2nya kerana UNITED MALAYS NATIONAL ORGANIZATION....cakap omputih den ni haa boto ko.....UMNO semakin pupus dan taik telah merato2 dibuang ehh.. moh masuk PR...kito bersama memperjuangkan "KETUANAN RAKYAT"......ketuanan melayu dah lamo pupus disebabkan oleh UMNO TUO ni laa......

KISAH PR.....den nak komen jugak pasal PR ni....terutamo ehh gerombolan mudo-mudi PR (PKR,PAS,DAP) yang bawah 40an......anda adalah golongan pelapis yang menjadi sayap kanan parti.....kuasai lah segala ilmu-ilmu perjuangan dalam parti....kata2 ni den petik maso den poie Ihtifal Pasti Peringkat Kebangsaan kat Kedah hari tuh....seseorang manusia akan di hormati dan disayangi apabila.........dia mempunyai...
IMAN YANG KUAT
ILMU YANG PADAT
BERJUANG UNTUK RAKYAT.........
golongan muda PR masakini diperhatikan kurang menguasai ilmu kontemporari...jika ini berlaku PR akan berada dalam krisis kurang ilmu pengetahuan apabila memerintah kelak...apo yang dilihat tahap ilmu tidak berkembang....bak kata TGNA dan Mat Sabu...baru-baru ni dalam muktamar di ipoh.....didapati perwakilan golongan muda tidak dapat mengupas isi-isi dan hujah2 yang mereka usulkan dengan bernas....inikah golongan yang akan memerintah negara pada masa 5tahun lagi....dan juga pemuda PKR dan DAP.....jangan terlalu takut kepada bayang2 sendiri....kerja berpuak-puak....kalau rakan yang cuba memberi pendapat yg membina tapi tidak kena dengan pendapat ketua maka akan dipulaukan....bagaimanakah nanti untuk kita (PR) mentadbir urus kerajaan pusat???saya cukup menekan perkara ILMU...ILMU....ILMU...ILMU......mungkin golongan muda PR selalu mengambil jalan mudah dengan merasa kehebatan ilmu dalam diri anda sudah cukup untuk mentadbir negara kelak.....tetapi pada saya saya akan mengambil jalan yang susah..iaitu dengan cara memperbaiki diri, mengajar diri berfikir dan melihat persekitaran secara analytic dan dialectic berteraskan disiplin ilmu Islam yang ada pada hari ini...Masalah kito ialah puak yang analytic dan dialectic tidak ada disiplin ilmu Islam dan ditimpa pula penyakit perasan bahawa mereka pun boleh menghurai dan mentafsirkan ajaran Islam semato-mato kerana mereka boleh baca terjemahan al-Quran.....pendekatan atau rapoo kito kepada golongan UMNO perlulah berbagai...tapi hendakalah berteraskan AL-QURAN...... Yang ada disiplin ilmu Islam pula asyik jadi tukang hafal dan dogmatic dengan pemikiran orang lain, kelihatan malas berfikir dan kalau bersembang dengan mereka , amat membosankan!.....kito perlukan penguasaan keseluruhan ilmu....ilmu agama.....politik...sosial....ekonomi...sukan.....antarabangsa....saham....pendidikan....barulah kito menjadi bakal pemimpin yang UMMMPH...(bak kato mat sabu).....begitu jugak dgn PR PKR...kuasai ilmu agamo itu penting......jgn berjuang kerana DSAI......tapi berjuanglah kerana ALLAH SWT....kerana segalo yang kita perolehi hari ini kemenangan 5 negeri adalah hanya sementaro.....jika kito gagal memerintah dengan baik....tidak mustahil kito akan kecundang kelak.........TAKBIRRRRRR3X......DEMI ISLAM DAN KEADILAN.....janggut....

1 comment:

anak jemapoh said...

salam............
UMNO Makan DUIT HARAM,
maka lahirlah insan Hadari
Jahanam UMNO