Majlis Pakatan Rakyat

Majlis Pakatan Rakyat
Cahaya Keadilan & Kemenangan Pasti Terbit ; Negara ini mesti berubah. Mungkin kita kalah dalam satu atau dua pertempuran, tapi saya yakin kita akan memenangi peperangan ini,"ANWAR IBRAHIM"

Saturday, July 10, 2010

Kemungkinan : Perkara penting untuk PR ambil tahu dalam pilihanraya akan datang


Salam sejahtera kepada reformis laman web ini. Kita semua sedia maklum bahawa pilihan raya yang ke 14 pasti akan tiba pada masanya. Kepada semua pejuang-pejuang PR perlu diingat bahawa Barisan Nasional akan mencari seribu satu helah atau penipuan untuk memenangi pilihan raya tersebut. Oleh yang demikian, semua pihak PR perlu bersedia dan mengambil berat tentang strategi yang akan dilakukan oleh mereka. Berikut adalah strategi-strategi yang akan mungkin akan dilakukan oleh pihak UMNO dan rakan-rakan.

Perkara pertama:
Mereka akan mencari jalan untuk menyatakan bahawa Dato Seri Anwar bersalah dalam kes liwat Saiful Bukhari. Ini kerana, bagi mereka Anwar adalah master mind dalam perjuangan PR. Oleh yang demikian, kepala perlu dihapuskan dahulu sebelum yang lain tidak berfungsi. Memang tidak dinafikan bahawa Dato Seri Anwar adalah simbol perpaduan diantara PAS, KeAdILan, dan DAP. Sekiranya Anwar tiada, maka perjuangan PR akan sedikit terjejas terutama hubungan PAS dan DAP. Oleh yang demikian, bagi pihak PR, mereka perlu bersedia menghadapi sebarang kemungkinan bagi melindungi nasib Dato Seri Anwar Ibrahim.

Perkara Kedua:
Mereka akan melaga-lagakan hubungan PAS dan DAP. Setaip hari mereka akan bermain provokasi untuk melaga-lagakan kedua-dua parti tersebut. Isu hudud adalah senjata utama mereka untuk melaga-lagakan PAS dan DAP. Oleh yang demikian, janganlah mengambil serius sekiranya ada anasir anasir jahat untuk melaga-lagakan hubungan PAS dan DAP.

Perkara Ketiga:
Mulai sekarang, gerak kerja pilihan raya perlulah berjalan sekarang. Ini kerana, kita bukan lah parti yang menyogok orang dengan rasuah untuk menyokong kita. Pada UMNO, isu ini tidak menjadi masalah kerana mereka boleh menyogok wang last minute agar menukarkan hati manusia bagi mengundi mereka.

Perkara Keempat:
SPRM akan membuat perubahan dari segi kawasan permilihan bagi.Ini kerana, ramai orang telah pengundi-pengundi akan berada di luar dari kawasan mereka. Sebagai contoh seperti di Hulu Selangor, berapa ramai pengundi-pengundi yang sebelum ini memamg mengundi di Hulu Selangor tiba-tiba dialihkan ke kawasan lain.Perkara ini amat merugikan pihak Pakatan Rakyat kerana kita kilangan undi yang berharga.

Perkara Kelima:
Peningkatan undi pos di setiap kawasan 50-50. Maknanya bagi kawasan yang peluang PR dengan BN seimbang, maka SPRM akan menambah bilangan pengundi pos di kawasan mereka. Semua orang sedia maklum undi pos adalah talian hayat BN. Sekiranya kita tidak bertegas dalam isu undi pos ini, maka kita boleh kehilangan kerusi-kerusi yang penting pada masa pilihanraya yang akan datang.

Perkara Keenam:
Penambahan kerusi parlimen untuk negeri Sabah dan Sarawak. Perkara ini tidak dinafikan akan berlaku. Sekiranya berlaku maka BN ada kelebihan dimana Sabah dgn Sarawak masih banyak kawasan yang kita masih tembusi. Kita hanya tembusi kawasan bandar sahaja.Tetapi bagi di luar bandar kita masih lagi belum dapat menembusinya.

Perkara Ketujuh:
Pengundi-pengundi hantu yang akan mengundi semasa pilihanraya. PAS mempunyai unit amal yang amat hebat dalam memantau pergerakkan pengundi-pengundi hantu ini. Oleh yang demikian, KeADILan dan DAP harus mempelajari teknik unit amal untuk menambahkan kekuatan kita dalam pilihanraya yang akan datang. Kita tidak boleh mengharapkan unit amal dari PAS sahaja untuk membantu kerana banyak kawasan yang perlu dipantau oleh mereka. Sekiranya kita mempunyai banyak kakitangan, maka lebih mudah untuk kita memantau pengundi hantu ini

No comments: