Majlis Pakatan Rakyat

Majlis Pakatan Rakyat
Cahaya Keadilan & Kemenangan Pasti Terbit ; Negara ini mesti berubah. Mungkin kita kalah dalam satu atau dua pertempuran, tapi saya yakin kita akan memenangi peperangan ini,"ANWAR IBRAHIM"

Sunday, October 25, 2009

Pertabalan Duli Yang Maha Mulia Yang Di-Pertuan Besar NS









YANG Dipertuan Besar Negeri Sembilan,Tuanku Muhriz ibni Almarhum Tuanku Munawir, dan Tunku Ampuan Besar Negeri Sembilan, Tuanku Aishah Rohani Tengku Besar Mahmud, diarak menaiki Tahta Rencana sambil diiringi oleh pembesar istana menuju ke Panca Persada untuk upacara Istiadat Bersiram di Istana Besar Seri Menanti di sini, hari ini. Istiadat bersiram ini diadakan selepas istiadat menurunkan dan memasang alat kebesaran diraja di halaman Istana Besar Seri Menanti pada Khamis lalu.

Sahabat kita dari kampong Tengkek Tuan Haji Rahman orang besar adat Perpateh Dato' Lembaga adalah diantaranya yang berada di Istana bagi menyempurnakan adat istiadat pertabalan.
Menteri Besar, Datuk Seri Mohamad Hasan, dan isteri, Raja Datin Seri Salbiah Tengku Nujumudin; Speaker Dewan Undangan Negeri, Datuk Razak Mansor; ahli Exco, wakil rakyat, dan ketua jabatan adalah antara 5,000 yang hadir menyaksikan istiadat itu.

@PR Juasseh/Jemapoh@

No comments: