Majlis Pakatan Rakyat

Majlis Pakatan Rakyat
Cahaya Keadilan & Kemenangan Pasti Terbit ; Negara ini mesti berubah. Mungkin kita kalah dalam satu atau dua pertempuran, tapi saya yakin kita akan memenangi peperangan ini,"ANWAR IBRAHIM"

Saturday, May 30, 2009

Sukan PASTI Peringkat N. Sembilan



Sabtu 30hb May 2009

Kali ini "PADANG RAKYAT" di Dataran Ilmu dan Islah Jemapoh, menjadi pilihan sebagai tuan rumah untuk menjayakan Sukan Pasti Peringkat Negeri Sembilan bagi tahun 2009 anjuran bersama DPPKP dan DPPKJ. Ianya turut di bantu oleh Pas Caw. Kg Kuala Jemapoh dan Pakatan Rakyat Dun Juaseh.

Acara sukan bermula awal pagi 80.30am dan berakhir 12.30pm. Padang Rakyat telah mula dibanjiri oleh semua kontijen Pasti dari setiap daerah dengan deretan gerai-gerai jualan di kiri-kanan jalan Dataran.

Rata-rata ibubapa yang hadir pada hari ini, cukup gembira dengan prasarana tempat yang starategik, persiapan dan susunan jadual yang tersusun membuatkan anak-anak pasti ini cukup gembira untuk bersukan. Ibubapa juga berharap agar pasti akan lebih diterima oleh orang ramai untuk menghantar anak-anak mereka nelajar di Pasti di tempat mereka.

PASTI mungkin bakal menjadi perintis akademi sukan yg lebih profesional kepada anak-anak ini dengan menerapkan semangat kesukanan yang tinggi disamping memupuk sifat peradapan, kasih sayang dan berhemah. Sukan semestinya dijadikan salah satu riadah kesihatan yang penting dalam membentuk displin kehidupan yang tinggi dan bukan medan pertempuran perkelahian dan perjudian.

Kemuncak kejohanan, menyaksikan Seremban menewaskan Kuala Pilah peringkat final bolasepak dengan kedudukan 1-0 dalam saat-saat terakhir. Bagi acara bola jaring juga menyaksikan pasti kawasan rembau menewaskan pasti kawasan seremban.

Tahniah dan Syabas kepada tenaga pengerak terutamanya ALP pasti negeri, DPPKP, DPPKJ, Pejabat Pakatan Rakyat Dun Juasseh, Abg Karim, Media Mizan, SU Rusli, Uztaz Muhidin, Bro Arjuna, Pengerusi Tn Hj Rosli dan krew2 Helmi Event.

Kekuatan pakatan dan ilham sumbangan ini telah menjadikan Padang Rakyat salah satu lokasi medan segala aktiviti rakyat tanpa lagi meraih simpati kepada individu yang berkuasa tapi sombong.

Mana-mana pasukan yang mewakili PASTI NS, kami iringi dengan doa moga dapat menempatkan pasukan NS ke salah satu tempat yang terbaik di peringkat kebangsaan Selangor nanti.

Majlis perasmian penutup oleh Ketua Pemuda Pas Negeri Sembilan yang baru Al-Fadhil Ustaz Khairil Anuar Wafa yang menggantikan YB Taufek yang tak berkesempatan hadir kerana tugas-tugas yang bertindih.

@@ Bro Luv @@

No comments: