Majlis Pakatan Rakyat

Majlis Pakatan Rakyat
Cahaya Keadilan & Kemenangan Pasti Terbit ; Negara ini mesti berubah. Mungkin kita kalah dalam satu atau dua pertempuran, tapi saya yakin kita akan memenangi peperangan ini,"ANWAR IBRAHIM"

Friday, April 17, 2009

Sukan Pasti Kawasan Kuala Pilah Di Dataran Ilmu Jemapoh

FALSAFAH PASTI

Satu usaha bersepadu dan berterusan ke arah melahirkan generasi tunas Islam yang unggul dari aspek sahsiah,keilmuan dan amalan-amalan yang bertunjangkan kepada Islam,Iman dan Ihsan.

Mengambil kira potensi dan bakat yan sedia ada,pendidikan PASTI berusaha mengembangkan kemahiran kognotof,psikomotor,bahasa,sosio-emosi dan sosial selain kepelbagaian bakat serta kecerdasan yang sedia terpupuk di dalam diri tunas Islam. Usaha-usaha PASTI menerusi pembentukan peribadi unggul ini bertujuan mempersiapkan diri mereka menjadi waarga yang cintakan negara serta berpegan teguh dan mengamalkan cara hidup Islam dalam kehidupan seharian supaya diredai oleh Allah swt. di dunia dan di akhirat..

OBJEKTIF

Menyediakan proses pendidikan awal yan berorientasikan sistem Pendidikan Islam ke arah melahirkan anak yang soleh, berilmu dan beramal
Mendidik jiwa dan akal kanak-kanak dengan didikan Islam bersumberkan ajaran Al-Quran dan Hadis
Membimbing kanak-kanak supaya menghayati ibadah,akhlak dan cenderung melakukan makruf serta meninggalkan mungkar

Melatih kanak-kanak membaca, menghafaz dan menghayati Al-Quran,doa dan zikir
Memberi pengetahuan kepada kanak-kanak asas bahasa, matematik dan komunikasi ke arah kebolehan dan keupayaan membaca, mengira, menulis dan menghafal..

VISI DAN MISI

VISI
Melahirkan Insan Soleh di Malaysia Melalui Pendidikan Pra Sekolah sebagai Elemen Terpenting

MISI
Meningkatkan Kualiti Pengajaran dan Pembelajaran, Pengurusan serta Kuantiti PASTI di Malaysia Bagi Menjadikan PASTI Pilihan Utama Kepada Masyarakat Yang Cintakan Pendidikan Islam.















18hb April 2009

Sukaneka PASTI peringkat Kawasan Kuala Pilah telah berjaya di adakan di Dataran Ilmu & Islah Jemapoh.

Pejabat Pakatan Rakyat mengucapkan Terima Kasih tak terhingga kepada semua yang terlibat terutama Krew2 Helmi Event yang banyak membantu dari persiapan khemah2 PA system dan persiapan tapak sukan.
Dengan pelbagai aktiviti2 politik, pendidikan, sukan, perniagaan dan kemasyarakatan, bakal menjadikan DATARAN JEMAPOH tapak bermulanya perubahan.
Mantapkan di setiap organisasi supaya setiap program berjalan dgn tersusun dan tertib.

No comments: