Majlis Pakatan Rakyat

Majlis Pakatan Rakyat
Cahaya Keadilan & Kemenangan Pasti Terbit ; Negara ini mesti berubah. Mungkin kita kalah dalam satu atau dua pertempuran, tapi saya yakin kita akan memenangi peperangan ini,"ANWAR IBRAHIM"

Monday, November 19, 2012

Bila Rakyat Asing Penentu PRU13 nanti..??

Agak sekian lama pemerintahan negara ini, kemenangan atau undi penentu selain dari undi pos, bahawanya rakyat asing juga turut menjadi penyumbang. 

Di Sabah di awal 2000, kemenangan Yong Tek Lee dari BN terbatal oleh hakim Kamil kerana terbuktinya di penuhi oleh undi2 pendatang. Atas kejayaan yg terlampau itu, maka Umno BN dengan projek menghalalkan kad pengenalan yg diilhamkan oleh Mahathir dan telah di susun oleh arwah Megat Joned ini, kini ianya telah meluaskan ke Semenanjung dan menjadi taktik terpenting pada setiap PRU. 

Lambakan bukti melalui program beberapa siri BERSIH, tidak diendahkan oleh pimpinan kerajaan. Malah bantahan BERSIH tersebut disekad dengan provokasi dan tindakan ganas kejam yg melampau. 

PRU13 yg akan tiba bila2 sahaja dari sekarang. Sekali lagi projek Mahathir akan diguna pakai dan ianya akan lebih dasyat dengan ratusan ribu yg telah didaftarkan. 

Di Jemapoh/Juasseh juga tidak ketinggalan. Sebuah perkampongan Myanmar telah agak lama terbentuk. Deretan rumah-rumah batu mereka agak lebih hebat dengan kereta yg canggih2. Cumanya kita mungkin terlepas pandang dan mungkin diantara kita tidak pernah ziarah ke perkampongan tersebut.  

Apakah mereka juga salah satu projek Kad Pengenalan Biru Mahathir/Megat Jonet????  

Sila beri perhatian kepada semua Jentera. Perkampongan tersebut terletak di belakang Stor JKR dan Tangki air antara jln utama Jemapoh-Juasseh berhadapan projek perumahan terbengkalai yg sedang baik pulih semula. 

 





 




No comments: